- pozwoli to zaoszczędzić dużo środków pieniężnych,
- później NIE MA WIELE CZASU NA sprawdzenie wykresówek kierowców
- MAKSYMALNA KARA MOŻE WYNIEŚĆ NAWET 30 TYS. ZŁ,
- Natomiast ZA WIELOKROTNE RAŻĄCE NARUSZENIA PRZEPISÓW PRZEWOŹNIKOWI MOŻE ZOSTAĆ ODEBRANA LICENCJA NA OKRES 3 LAT
OSÓB ODPOWIEDZIALNYCH ZA TRANSPORT,
PRZYDATNE USŁUGI DLA FIRM TRANSPORTOWYCH:
-audyty wewnętrzne w firmach (weryfikacja dokumentacji kierowców)
-wnikliwa analiza wykresówek (tarcz tachografów), polegająca na obliczaniu czasu pracy i odpoczynku kierowców
-nadzór merytoryczny nad przestrzeganiem ww. przepisów przez kierowców
-doradztwo w zakresie procedur kontroli, aspektów prawnych
- ODWOŁANIA od decyzji administracyjnych nałożonych przez Inspekcję Transportu Drogowego (ITD)
- interpretacja obowiązujących przepisów prawnych dotyczących TRANSPORTU DROGOWEGO
Szkolenia - czas pracy kierowcy i Ustawa o Transporcie Drogowym
PROGRAM SZKOLENIA
Podstawowe akty prawne dotyczące transportu drogowego
Podstawowe akty prawne dotyczące czasu pracy kierowców
Tachografy analogowe i cyfrowe – rodzaje, oznaczenia, legalizacja i kalibracja, obsługa bieżąca, ingerencje, odpowiedzialność kierowcy
Wykresówki – dobór wykresówek do tachografu, prawidłowe używanie wykresówek – obowiązujące kary za nieprawidłowe używanie wykresówek, najczęściej popełniane błędy
Ilość wykresówek podlegających kontroli na drodze lub w przedsiębiorstwie, sczytywanie i przechowywanie danych z tachografów cyfrowych i kart kierowców
Nowy wzór zaświadczenia urlopowego oraz zaświadczenia o nie kierowaniu pojazdem
Zakres przedmiotowy i podmiotowy ustawy o czasie pracy kierowców oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego nr 561/2006.
Podstawowe pojęcia dotyczące czasu pracy kierowców
Różnica między czasem jazdy (czasem prowadzenia pojazdu), a czasem pracy kierowcy .
Maksymalne normy czasu prowadzenia pojazdu (czas jazdy ciągłej, czas jazdy dziennej, czas jazdy tygodniowej, czas jazdy dwutygodniowej), kary za przekroczenie maksymalnych norm
Odpoczynek dzienny, odpoczynek tygodniowy, kary za skrócenie odpoczynków
Prawidłowa przerwa w prowadzeniu pojazdu, kary za brak prawidłowych przerw
Prawidłowe używanie selektora rodzaju pracy, wyjaśnienie pojęcia „Automatic”
Dyspozycyjność, przerwa i odpoczynek, skutki przerwania odpoczynku dziennego
Odstąpienie od stosowania przepisów norm czasu pracy, jazdy i wymaganych przerw i odpoczynków – prawne możliwości zastosowania
Załoga wieloosobowa – używanie selektora, czas odpoczynku dziennego, okres rozliczeniowy, zamiana kierowców, zamiana wykresówek lub kart kierowców, ręczna rejestracja czasu pracy
Fałszerstwa i manipulacje na tachografach, i dokumentach – odpowiedzialność karna kierowcy
Ważenie pojazdów – odpowiedzialność kierowcy i przewoźnika, brak limitów kar
Inne, szczególne rodzaje transportu drogowego – dodatkowe uprawnienia i dokumenty przewóz osób, przewóz materiałów niebezpiecznych, przewóz ponadgabarytowy, przewóz żywności – artykułów szybko psujących się, przewóz zwierząt,
Zasady przeprowadzania kontroli drogowych przez Policję i ITD.
Wymagania ustawowe wobec kierowców
Odpowiedzialność kierowcy związana z obsługą i stosowaniem norm czasu pracy kierowców
Prawa i obowiązki kierowcy, odpowiedzialność karna
Zachowanie się kierowcy podczas kontroli
Zasady przeprowadzenia kontroli nas drodze, odpowiedzialność kierowcy i przedsiębiorstwa w trakcie kontroli drogowej, skutki prawne, górne limity kar, zakaz dalszej jazdy, odholowanie na parking
Zasady przeprowadzenia kontroli przedsiębiorstwa – skutki prawne, górne limity kar, utrata licencji
ŚWIADECTWO KWALIFIKACJI
Współpracując z ośrodkami szkolenia kierowców przeprowadzamy KURSY DOKSZTAŁCAJĄCE kierowców na PRZEWÓZ RZECZY I OSÓB (dawne świadectwo kwalifikacji obecnie Kwalifikacja Wstępna) - szkolenia prowadzone przez INSPEKTORÓW TRANSPORTU DROGOWEGO