BYĆ DZIENNIKARZEM
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które pragną wykorzystywać swoją wiedzę oraz sprawdzić swoje szanse jako dziennikarza- prasowego, telewizyjnego i radiowego.
Szkolenie prowadzi znany i lubiany dziennikarz radiowo- telewizyjny Jacek Cholewiński, który przedstawi uczestnikom prawdziwy świat dziennikarski, pokaże zasady które nim rządzą oraz przede wszystkim nauczy profesjonalnego warsztatu dziennikarskiego.
1. Rynek mediów w Polsce i ich znaczenie.
2. Zasady współpracy między mediami.
3. Internet jako narzędzie pracy dziennikarza;
4. Reguły i techniki monitoringu medialnego.
5. Przygotowywanie scenariuszy kampanii medialnych.
6. Wywiad radiowy, wywiad telewizyjny, wywiad prasowy;
- Zasady zadawania pytań;
- Co to jest opracowanie prasowe, oświadczenie, informacja specjalistyczna, komunikat informacyjny, tekst sponsorowany;
- Zasady dykcji i poprawnej wymowy- znaczenie słów- zamienność, podobieństwo;
7. Zasady konferencji prasowych.
- Co to jest konferencja reporterska, briefing, przyjęcie prasowe;
8. Wystąpienia publiczne.
- Zasady zachowania się przed kamerą;
- Zasady wystąpień radiowych;
- Zasady artykułów, notatek informacyjnych, reportaży;
- Jak opanować własne emocje?;
9. Organizowanie imprez medialnych oraz przy współpracy mediów.
10. Co to jest kryptoreklama i jej zagadnienia.
11. Co to jest PR.
- PR na co dzień i w sytuacjach krytycznych- zasady PR strategicznego;
- Zasady białego i Czarnego PR;
- Zasady budowania wizerunku firmy w mediach;
12. Skuteczności działań prowadzonych w ramach media relations.
13. Jak poradzić sobie w sytuacji kryzysowej.
- Co to jest sytuacja kryzysowa;
- Strony sytuacji kryzysowej;
14. Zasady wiarygodności i cechy informacji:
- Jak tworzyć rzetelne informacje,
- Najczęściej popełniane błędy;
- Źródła pracy dziennikarzy;
15. Prawo prasowe.
Dodatkowe informacje : Wyślij e-mail oraz Wyślij e-mail
Warszawa
Listopad 2007
KOSZT 400 PLN
(szkolenie dostępne również w innych miastach)
Obowiązuje kolejność zgłoszeń - liczba miejsc ograniczona.