Szkolenia dla restauracji i hoteli z województwa łódzkiego dofinansowane ze środków
Unii Europejskiej do 80%
Realizujemy dofinansowany ze środków Unii Europejskiej projekt szkoleniowy, którego organizatorem jest
Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego
Uczestnikami szkolenia mogą być: osoby zatrudnione na umowę o pracę,właściciele mikro i małych przedsiębiorstw oraz osoby samozatrudnione (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą) z siedzibą na terenie województwa łódzkiego.
KELNER
„Profesjonalna obsługa Gościa z elementami skutecznej sprzedaży "
Najbliższe terminy:
Łódź (4 zjazdy po 2 dni) - 7 wolnych miejsc. Zapisy są przyjmowane do 25 października br.
Terminy poszczególnych zjazdów dla grupy I:
7-8 listopada br 9:00-16-30
14-15 listopada br 9:00-16:30
21-22 listopada br 9:00-16:30
28-29 listopada br 9:00 -16:30
Miejsce szkolenia:
Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego
ul. Wigury 12a, lok. 101
Łódź
Ważne: szkolenia mogą odbyć się w innym mieście na terenie województwa łódzkiego jeśli zbierze się grupa 12 osób w danym regionie.
Cel: kompleksowe przygotowanie do wykonywania obowiązków kelnera. Kurs gruntownie wdraża w tajniki profesjonalnej obsługi Gościa krok po kroku. Program uwzględnia moduł dotyczący psychologii sprzedaży i rozwiazywania reklamacji.
Grupa docelowa: pracownicy restauracji i hoteli - kelnerzy
Czas trwania: 8 dni (9:00 - 16:30) Cena: 605.31 zł/osoba (mikro i małe przedsiębiorstwa). Grupa 12 osób.
W cenie: materiały szkoleniowe, prezent - niespodzianka, lunch, przerwy kawowe, konsultacje z trenerem oraz certyfikat ukończenia szkolenia. Szkolenia odbywają się w profesjonalnie wyposażonych salach szkoleniowo - warsztatowych. Elementem szkolenia jest degustacja alkoholi.
Program:
Wyposażenie restauracji.
Czystość i estetyka – Wprowadzenie dziennych obowiązków.
Przygotowanie stanowiska i organizacja czasu pracy:
Zasady noszenia i zbierania porcelany/szkła.
Prawidłowe nakrycie stołu.
Organizacja pracy kelnera.
Obsługa krok po kroku:
- przyjmowanie i realizacja rezerwacji,
- telefoniczna obsługa rezerwacji – standard,
- witanie Gości „Pierwsze wrażenie”,
- system notowania,
- numeracja stolików i Gości,
- przekazywanie zmiany stolików.
Proces obsługi kelnerskiej.
Praca kelnera w sali restauracyjnej.
(Front-Back-Food runner)
Rodzaje serwisów.
Serwis synchroniczny:
- zasady
- obsługa VIP
Obsługa według protokołu dyplomatycznego.
Rodzaje śniadań:
- nakrycie sali śniadaniowej,
- standard podawania śniadań,
- room service.
Organizacja przyjęć cateringowych:
- system kontroli pracy przed organizacją przyjęć/cateringów,
- zasady organizacji i przygotowanie każdego rodzaju przyjęcia.
Podstawowa wiedza o winach:
- kształty kieliszków,
- co wpływa na jakość wina?
- temperatura podawania wina,
- dobór win do potraw klasyczna i nowoczesna.
- czytamy etykietę i kontr etykietę,
- dekantacja,
- serwis wina,
- degustacja wina.
Przygotowanie wina przy Gościach:
- zasady,
- sposób otwierania win i szampanów,
- nalewanie wina,
- sprzedaż wina,
- świadomość jakości podawanych win – ostatni punkt kontroli.
Skuteczna sprzedaż
Znajomość karty menu i alkoholi
Aktor – kelner
Odgadywanie potrzeb Gości
Zaaranżowanie wystroju.
Przygotowanie dekoracji
Podstawowe informacje na temat Digestive.
Ćwiczenia z zakresu obsługi Gości:
- serwowanie koniaków – zasady,
-serwowanie koniaku przy Gościu.
DigestiveShow elementem sprzedaży
Specyfika obsługi Gości VIP.
Flambirowanie (Flambee)
Zasady bezpieczeństwa
Alkohole stosowane podczas flambirowania
Rodzaje stosowanego sprzętu do flambirowania
Jak przygotować mięsa, owoce i inne dodatki
Przyjmowanie reklamacji i sposoby rozwiązywania problemów.
- przykładowe sposoby problemowe,
- sposoby rozwiązywania sytuacji problemowych,
- rekompensata słusznych reklamacji.
Jak zarabiać więcej „TIPów”?
Szanowni Państwo,
Aby móc uczestniczyć w kursie kelnerskim należy wypełnić komplet dokumentów i przesłać fax-em bądź zeskanowane mailem do Lidera Projektu. Po zapisaniu osób na szkolenie w sprawie w/w dokumentów będą się z Państwem kontaktowały osoby wymienione poniżej.
Dane Lidera Projektu:
Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego
ul. Wigury 12a, lok. 101
90-301 Łódź tel/fax Wyślij e-mail
Agnieszka Żakiewicz – Wyślij e-mail – komórka: Wyślij e-mail
Mariola Milewska – Wyślij e-mail – komórka: Wyślij e-mail
Serdecznie pozdrawiam i do zobaczenia na szkoleniu,
Rafał Pasenik
Kierownik sali
„Jak skutecznie kierować zespołem ? "
Najbliższe terminy:
Łódź 27-28 października 2011r. (brak wolnych miejsc)
Łódź styczeń 2012 (rekrutacja w toku)
Cel: doskonalenie kompetencji menedżerskich w zakresie zarządzania personelem.
Grupa docelowa: kierownicy,menedżerowie oraz właściciele restauracji.
Czas trwania: 2 dni (9:00 - 16:30) Cena: 139,04 zł/osoba (mikro i małe przedsiębiorstwa). Grupa 12 osób.
W cenie: materiały szkoleniowe, prezent - niespodzianka, lunch, przerwy kawowe, konsultacje z trenerem oraz certyfikat ukończenia szkolenia. Szkolenia odbywają się w profesjonalnie wyposażonych salach szkoleniowo - warsztatowych.
Program:
Projektowanie procedur kierowania i zarządzania restauracją
Opracowanie standardów pracy
Określenie zakresu obowiązków na poszczególnych stanowiskach
Delegowanie poleceń
Rekrutacja i zasady wprowadzania nowych pracowników
Poza finansowe motywowanie pracowników
Kontrola pracy personelu
Stosowanie kar i nagród
Nadużycia, kradzieże - jak zapobiegać, jak reagować?
Sposoby rozwiązywania konfliktów
Komunikacja kuchnia - sala
Budowanie zespołów sprzedażowych
Znajomość produktów - jak skutecznie uczyć pracowników?
Mikroprzedsiębiorstwo - to przedsiębiorstwo, które:
- zatrudnia mniej niz 10 pracowników
- jego roczny obrót nie przekracza 2 milionów euro lub całkowity bilans roczny nie przekracza 2 milionów euro
Małe przedsiębiorstwo - to przedsiębiorstwo, które:
- zatrudnia więcej niż 10 i mniej niż 50 pracowników oraz
- jego roczny obrót nie przekracza 10 milionów euro lub całkowity bilans roczny nie przekracza 10 milionów euro
Średnie przedsiębiorstwo - to przedsiębiorstwo, które:
- zatrudnia więcej niż 50 i mniej niż 250 pracowników oraz
- jego roczny obrót nie przekracza 50 milionów euro lub całkowity bilans roczny nie przekracza 43 milionów euro