Udział w szkoleniu sprzyja budowaniu profesjonalnej postawy wobec sprzedaży, rozwojowi i wzrostowi kompetencji z zakresu wpływania na klienta w zależności od jego potrzeb.
Cele szkolenia:
Podniesienie jakości obsługi klienta
Trening umiejętności związanych ze skuteczną i profesjonalną obsługą klienta
Trening wywierania pozytywnego pierwszego wrażenia
Trening radzenia sobie w trudnych sytuacjach związanych z obsługą klienta
Rozwijanie umiejętności rozpoznawania oczekiwań klienta
Dostarczenie wiedzy dotyczącej potrzeb klientów i trening umiejętności odpowiadania na potrzeby klienta
Trening umiejętności interpersonalnych i skutecznej komunikacji z klientem
Poznanie zasad obsługi klientów kluczowych
Trening umiejętności zarządzania emocjami w kontakcie z trudnym klientem
Poznanie standardów komunikacji telefonicznej i elektronicznej
Poznanie funkcjonalności systemów zarządzania relacjami z klientem
PROGRAM SZKOLENIA:
1. System obsługi klienta
Budowanie lojalności i wartości klienta
Relacje z klientem
Zasady obsługi klienta
Psychologia klienta - kategorie klientów
Rozpoznawanie potrzeb i oczekiwań klienta
Proces decyzyjny klienta
Projektowanie systemu obsługi klienta
Obsługa posprzedażowa klienta
2. Proces sprzedaży
Przygotowanie do sprzedaży
Kontakt z klientem
Budowanie autorytetu handlowca
Prezentacja handlowa
Finalizowanie sprzedaży
3. Komunikacja z klientem
Etapy rozmowy z klientem
- nawiązanie kontaktu
- wymiana informacji
- ustalenie z klientem planu dalszych działań
- podsumowanie ustaleń i pozytywne kończenie rozmowy
Techniki efektywnej komunikacji
- aktywne słuchanie
- konstruowanie precyzyjnych wypowiedzi
- zarządzanie emocjami klienta i własnymi
Kierowanie rozmową z klientem
Budowanie profesjonalnego kontaktu - Savoir-vivre w bezpośrednich i telefonicznych kontaktach z klientami
Techniki zachęcania do współpracy
Skrypty typowych rozmów związanych z obsługą klienta - z doświadczeń zawodowych
4. Obsługa klienta kluczowego
Charakterystyka i identyfikacja klienta kluczowego
Analiza biznesowa klienta kluczowego
Czynniki sukcesu w obsłudze kluczowego klienta
Strategie i zasady współpracy z kluczowymi klientami
5. Obsługa trudnego klienta
Kiedy klient staje się trudny?
Trudne pytania, obiekcje, wątpliwości, wahania klienta
Sposoby reagowania na zastrzeżenia i reklamacje klientów
Konflikt - reguły postępowania
6. Rozmowa telefoniczna z klientem
Skuteczna komunikacja przez telefon - treść i sposób mówienia
Kluczowe techniki komunikacji w rozmowie telefonicznej
Budowanie więzi w rozmowie telefonicznej przez dopasowanie się do rozmówcy
7. Standardy komunikacji elektronicznej
Zasady tworzenia korespondencji mailowej w biznesie
Przydatne zwroty
8. Informatyczne systemy zarządzania relacjami z klientem
Filozofia CRM - lojalny klient podstawą rozwoju firmy
Systemy informatyczne CRM, Contact Center, E-commerce
Najlepsze praktyki
Trener:
Szkolenie prowadzi wykwalifikowany trener-praktyk. Absolwentka Wyższej Szkoły Zarządzania Personelem w Warszawie.
Posiada doświadczenie jako menedżer i specjalista w zarządzaniu zespołami handlowymi, kreowaniu i realizowaniu strategii sprzedaży w korporacjach i w małych organizacjach.
Jako menedżer zespołów handlowych zajmowała się między innymi: koordynowaniem pracy zespołu, budowaniem strategii sprzedaży, rekrutacją, selekcją oraz adaptacją pracowników, a także rozwojem ich umiejętności w obszarach dotyczących m.in. organizacji i optymalizacji procesów sprzedażowych, wiedzy produktowej, obsługi klienta, organizacji pracy, komunikacji poprzez szkolenia i coaching.
Certyfikowany Trener Sprzedaży. Swoje doświadczenie zawodowe przenosi na grunt szkoleń i skutecznie wykorzystuje w praktyce trenerskiej.
Forma szkolenia:
Szkolenie jest prowadzone w formie intensywnego treningu kształtującego kluczowe umiejętności profesjonalnej obsługi klienta.
Metody wykorzystywane podczas szkolenia: mini-wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja, ćwiczenia w parach i podgrupach, ćwiczenia indywidualne, studia przypadków, scenki rodzajowe.
Korzyści dla uczestników:
Zwiększenie efektywności i jakości obsługi klienta
Poznanie i przećwiczenie zasad robienia pozytywnego pierwszego wrażenia
Rozwinięcie umiejętności budowania pozytywnych i długofalowych relacji z klientami
Zbudowanie autorytetu handlowca
Zwiększenie własnej efektywności sprzedażowej
Umiejętność identyfikowania klienta kluczowego
Poznanie i umiejętność stosowania efektywnych strategii obsługi trudnych klientów
Zwiększenie efektywności podczas rozmów telefonicznych z klientem
Poznanie zasad mailowej komunikacji biznesowej
Nabycie wprawy w stosowaniu systemów CRM
Odbiorcy szkolenia:
Przedstawiciele handlowi
Kierownicy zespołów sprzedażowych
Pracownicy biura obsługi klienta
Handlowcy stacjonarni i terenowi
Pracownicy działu marketingu
Osoby, które chcą zdobyć lub uzupełnić kwalifikacje z zakresu obsługi klienta, technik sprzedaży, pozyskiwania klientów, organizowania spotkań biznesowych i przeprowadzania prezentacji produktu.
Informacje organizacyjne:
Szkolenie jest prowadzone w formie warsztatowej (minimum treści, maksimum praktyki)
Ze względu na formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 16 osób
Szkolenie trwa 2 dni (16 godzin)
Zajęcia odbywają się w godzinach 9.00-17.00
W każdym dniu szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz lunch
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu,
- materiały szkoleniowe w formie cyfrowej,
- możliwość indywidualnych konsultacji,
- zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu,
- 4 przerwy kawowe,
- 2 obiady
Zamawianie szkolenia:
W celu zamówienia szkolenia należy wypełnić formularz zamówienia dostępny na naszej stronie internetowej i odesłać mailem do biura firmy.
Rabaty:
Promocja czasowa: zgłoszenie 4 tygodnie przed datą szkolenia - rabat 150 zł
Promocja ilościowa: 2 osoby z firmy - rabat 150 zł
Promocja ilościowa: 3 osoby z firmy - rabat 250 zł
Stały Klient: rabat 10% na każde szkolenie
Terminy szkoleń otwartych:
16-17.02.2012 Katowice
20-21.02.2012 Warszawa
28-29.02.2012 Wrocław
8-9.03.2012 Gdańsk
12-13.04.2012 Warszawa