Cele szkolenia:
Dostarczenie Uczestnikom wiedzy z zakresu negocjacji
Pogłębienie umiejętności prowadzenia skutecznych negocjacji
Uświadomienie Uczestnikom czynników mających wpływ na skuteczność procesu negocjowania
Przekazanie Uczestnikom wiedzy na temat różnych sposobów prowadzenia negocjacji ze szczególnym uwzględnieniem rodzaju Klienta oraz negocjowanych obszarów.
Grupa docelowa:
Handlowcy, osoby pracujące w działach sprzedaży, managerowie sprzedaży.
Korzyści dla uczestnika i organizacji:
Poprawa efektywności procesu sprzedaży
Uczestnik pozna swoje mocne strony jako negocjatora
Rozwinie umiejętności prowadzenia negocjacji zgodnie z ich etapami
Nauczy się jak skutecznie prowadzić negocjacje
Program szkolenia:
1. Konflikt jako pierwszy etap negocjacji
Co to jest konflikt i dlaczego warto o nim wiedzieć zanim pójdziemy negocjować?
Konflikt w Firmie – czego może dotyczyć i co z nim można zrobić?
Czy w każdych negocjacjach jest konflikt?
2. Przygotowanie do negocjacji
Jak rozpoznać drugą stronę czyli z kim negocjujemy a z kim powinniśmy negocjować?
W jaki sposób zbierać informacje o drugiej stronie ?
Od czego zależy nasza siła negocjacyjna i jak rozpoznać siłę negocjacyjną drugiej strony?
Gdzie należy negocjować i jak przygotować miejsce negocjacji?
3. Negocjacje pozycyjne
Jak powinien przebiegać proces negocjacji pozycyjnych i jakie są jego podstawowe etapy?
Z jakimi klientami warto negocjować pozycyjnie i dlaczego?
W jaki sposób należy negocjować pozycyjnie?
W jaki sposób efektywnie ustępować ?
Jak budować wiarygodność negocjatora?
Jakie są błędy i jak ich nie popełniać w negocjacjach pozycyjnych?
4. Przełamywanie barier współpracy czyli negocjacje problemowe
Czym różnią się negocjacje pozycyjne od problemowych?
Co to znaczy „wspólna definicja problemu”?
W jaki sposób poszerzać obszar negocjowania?
W jaki sposób budować klimat współpracy?
5. Siła w negocjacjach
Czy są trudni negocjatorzy?
Jaki wpływ na negocjacje ma zakres kompetencji negocjatora?
Jakimi narzędziami dysponuje skuteczny negocjator? komunikacja w negocjacjach, wiedza w negocjacjach
6. Narzędzia wpływu społecznego w negocjacjach
Jakie są podstawy i obszary wpływu społecznego?
Jakie techniki wpływu ma do dyspozycji negocjator?
Kiedy i dlaczego warto stosować techniki wpływu?
„Brudne chwyty” – co to jest i czy warto je wykorzystać?
Metodyka szkolenia: scenki (z kamerą wideo oraz typu „akwarium”), analiza case study, odgrywanie ról, prace grupowe i indywidualne, mini wykład
Czas trwania:
2 dni czyli 16 godzin
Szkolenie poprowadzi Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego (1995) – sekcja pedagogiki, następnie Ukończone studia na kierunku zarządzania zasobami ludzkimi (2002), oraz studia podyplomowe „Akademia Profesjonalnego Trenera Biznesu (Akademia Leona Koźmińskiego Warszawa 2010). Od marca 2007 roku trener biznesu. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje takie dziedziny jak: obsługa Klienta, sprzedaż, negocjacje, doświadczenie menedżerskie (zarządzanie ponad 20 osobowym zespołem). Dodatkowo posiada doświadczenie biznesowe w sprzedaży na stanowisku dyrektora sprzedaży. Współpomysłodawczyni innowacyjnych, praktycznych rozwiązań biznesowych w zakresie kształcenia dla najwyższej Kadry menedżerskiej i komunikacji interpersonalnej. Jako trener wyróżnia się doświadczeniem, znajomością dydaktyki dorosłych oraz komunikatywnością i otwartością w kontaktach z grupą.