Termin szkolenia:
17-18.11.2011
Cele szkolenia:
Dostarczenie uczestnikom praktycznych umiejętności umożliwiających asertywną współpracę lidera z kierowanym przez niego zespołem.
Grupa docelowa:
menadżerowie, kierownicy, średnia kadra zarządzająca, członkowie zespołów
Korzyści dla uczestnika i organizacji:
- lepsza komunikacja
- szybsze osiąganie zamierzonego celu
- skuteczniejsze rozwiązywanie sytuacji konfliktowych
- większa satysfakcja z pracy w zespole
- większa pewności siebie członków zespołu i lidera
- niższy poziomu negatywnego stresu
PLAN SZKOLENIA:
ASERTYWNOŚĆ W PRACY LIDERA I ZESPOŁU
1. ASERTYWNOŚĆ- CZYM JEST I JAK JĄ ODRÓŻNIĆ OD:
- agresji
- uległości
- manipulacji
- zasady asertywności i ich wpływ na skuteczność w działaniu i polepszenie relacji interpersonalnych
- samoocena poziomu asertywności w wybranych dziedzinach życia
2. POSTAWA ASERTYWNA W ORGANIZACJI, CZYLI „MOJE POTRZEBY KONTRA POTRZEBY INNYCH”
- konflikt w zespole a postawa asertywna
- sposoby radzenia sobie z konfliktem interesów
- konflikty psychologiczne i metody ich rozwiązywania
- przyczyny powstawania trudności komunikacyjnych w zespole
- ustalanie własnych granic psychologicznych
- wykorzystanie własnych komunikatów niewerbalnych do stworzenia atmosfery zaufania
- porozumienie dzięki właściwemu odczytywaniu komunikatów werbalnych rozmówców
- analiza stylów rozwiązywania konfliktów i ich skuteczności zależnie od sytuacji
3. ZAPOBIEGANIE SYTUACJOM KRYZYSOWYM LUB ICH ROZWIĄZYWANIE
- krytyka, ocena- jak je przyjmować. Własne terytorium psychologiczne
- po czym poznać, że jesteśmy manipulowani
- konstruktywne radzenie sobie z negatywnymi emocjami własnymi i członków zespołu
- opinia zamiast oceny
4. ASERTYWNY LIDER – WSPARCIE I PRZYKŁAD DLA PODWŁADNYCH
- ssertywna negocjacja, czyli sprecyzowanie najważniejszych warunków, które muszą być spełnione i konsekwentne trzymanie się ich
- jasne określenie oczekiwań w kontakcie z trudnym, agresywnym klientem
- asertywna postawa wobec próby wywołania poczucia winy lub zastraszenia
- radzenie sobie z klientem lekceważącym lub zbyt wymagającym
- sztuka przekazania informacji zwrotnej
- wyeliminowanie zachowań agresywnych i uległych z interakcji z partnerem interakcji/ klientem
5. STRATEGIE UŁATWIAJĄCE ASERTYWNĄ KOMUNIKACJĘ:
- komunikat”Ja”
- zdarta płyta
- asertywne odraczanie
- pytanie o powód czyjejś decyzji
6. PRAKTYKA
Ćwiczenia postawy asertywnej oparte na rozwiązywaniu rzeczywistych sytuacji konfliktowych w organizacji.
Metodyka szkolenia:
Miniwykład (prezentacja PowerPoint), analiza przypadków, odgrywanie ról, możliwość użycia kamery i analiza nagranego materiału.
Czas trwania:
2dni x 8 godzin
Wielkość grupy:
od 8 do 12 osób
Szkolenie prowadzi absolwentka psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Studium Socjoterapii i Treningu Interpersonalnego w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Jako trener od kilku lat współpracuje zarówno z firmami z sektora rynkowego jak i z organizacjami i instytucjami pozarządowymi. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu umiejętności interpersonalnych i autoprezentacji oraz ich wpływu na skuteczność jednostki oraz całego zespołu; prowadzi warsztaty rozwoju osobistego. W swojej pracy szczególną uwagę przywiązuje do indywidualnych potrzeb i wymagań Klienta-zawsze dostosowując omawiane zagadnienia do zgłaszanych potrzeb. Jest na drodze do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychologicznego; pod stałą superwizją w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym.
Zapraszam serdecznie do kontaktu poprzez formularz.
Oddzwonię lub odpiszę niezwłocznie.