Przekładki antywibracyjne typu tiflex tłumią drgania i hałas rail isokon sleeper pads elastic elastomeric underlayer do układania pod betonem a na kruszywie zagęszczonym
Kolejny innowacyjny produkt – zastosowanie jakiego jeszcze Państwo nie znaliście – to podkłady kolejowe AMARGORail®, a właściwie elastyczne i jednocześnie niezwykle wytrzymałe przekładki do stosowania bezpośrednio pod tradycyjnym podkładem kolejowym, zarówno drewnianym jak i betonowym.
Do chwili obecnej w przypadku torów kolejowych czy też tramwajowych ułożenie drewnianych lub betonowych podkładów bezpośrednio na twardym, ostrym łamanym kruszywie często prowadziło do szybkiego i niebezpiecznego uszkadzania podkładów i ich pękania na skutek działania olbrzymich punktowych sił skupionych. Przewożenie znacznych ładunków to bardzo duże obciążenie na poszczególne podkłady. W takim przypadku ostre krawędzie kruszywa powodują inicjację efektu karbu i szybkie działanie niszczące. Finalnie uszkodzenie podkładu powoduje deformacje szyn kolejowych w jego obrębie, ponadnormatywne obciążenia i kolejne znaczne koszty naprawy.
AMARGO przychodzi z pomocą i oferuje Państwu elastyczne wytrzymałe wypełnienie – podkłady (przekładki) AMARGORail® produkowane z wysokoudarnego tworzywa odpornego na punktowe naciski oraz odkształcenia. Dzięki między innymi specjalnej formule kompozytu –składu pierwotnego, a także własnościom fizycznym i elastyczności łańcuchów polimerowych wypełnienie ułożone między kruszywem a typowymi podkładami znacznie zmniejsza ryzyko odkształceń, wykrzywień, deformacji i uszkodzeń będących konsekwencją przejazdów składów kolejowych.
Nasze sprężyste – elastyczne podkłady AMARGORail® mają jednocześnie silne cechy tłumienia hałasu i nieprzenoszenia go z torów na grunt i budynki. W efekcie w budynkach zlokalizowanych w bliskim sąsiedztwie torów kolejowych / tramwajowych oraz dla przechodniów hałas i drgania spowodowane ruchem pociągów są mniej odczuwalne i uciążliwe.
Montaż podkładów AMARGORail® odbywa się wg poniższego schematu – pod spodem podkładów betonowych / drewnianych.
Cały ciężar i siła od pociągu i wagonów przenoszona jest w efekcie na grunt poprzez elastyczne przekładki, dzięki czemu obciążenia punktowe są wyeliminowane, a mechaniczne działanie niszczące bliskie zeru. Zastosowanie podkładów AMARGORail® gwarantuje długoletnie utrzymanie torowiska w dobrym stanie oraz znaczne ograniczenie nakładów finansowych na eksploatację oraz naprawy bieżące w obrębie torów i podkładów oraz nasypów kolejowych.
ZALETY UŻYWANIA NASZYCH PODKŁADÓW
Wydłużenie czasu przydatności zarówno torów, podkładów i nasypów.
Zmniejszenie kosztów utrzymania i konserwacji.
Dostosowanie sztywności torów.
Redukcja wibracji i hałasu.
Możliwość przewożenia dużych obciążeń na miękkim elastycznym podłożu
W razie jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości po lekturze niniejszego opisu a także celem przedstawienia stosownych referencji od zadowolonych Klientów stosujących podkłady AMARGORail® uprzejmie prosimy o kontakt.