Cele szkolenia:
•Zapoznanie uczestników ze specyfiką postępowania administracyjnego i jej zasadami
•Nauczenie zasad związanych z właściwym doręczaniem korespondencji i obliczaniem terminów
•Praktyczne nauczenie uczestników, w jaki sposób sporządzić decyzję administracyjną ze szczególnym uwzględnieniem decyzji w formie elektronicznej
Grupa docelowa:
Szkolenie przeznaczone jest dla Pracowniców administracji publicznej, którzy podczas pracy zawodowej posługują się zasadami KPA.
Korzyści dla uczestnika i organizacji:
•Praktyczne nauczenie uczestników, w jaki sposób sporządzić decyzję administracyjną z uwzględnieniem specyfiki decyzji administracyjnej w formie dokumentu elektronicznego
•Poznanie zasad zawartych w ustawie o informatyzacji administracji publicznej z uwzględnieniem zmian wynikających z nowelizacji ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (weszła w życie 17 czerwca 2010)
Program szkolenia:
1. Sprawa administracyjna
2. Organ prowadzący postępowanie administracyjne – właściwość i wyłączenia
3. Strony w postępowaniu administracyjnym
4. Zagadnienia „techniczno – procesowe”
•terminy w postępowaniu administracyjnym
•doręczenia w postępowaniu administracyjnym (doręczenia za pomocą środków komunikacji elektronicznej- e-doręczenia) – problemy praktyczne
•wezwania oraz inne pisma w postępowaniu administracyjnym
•protokoły i adnotacje.
5. Prowadzenie postępowania administracyjnego.
6. Podpis elektroniczny w postępowaniu administracyjnym.
7. Etapy e-administracji
8. Interoperacyjność – warsztaty
9. Plan Informatyzacji Państwa oraz projekty informatyczne o publicznym zastosowaniu. Znaczenie usług publicznych (ePUAP, centralne repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych, realizacja zadań wynikających
ze Strategii rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Rzeczypospolitej Polskiej)
10. Podstawy prawne do działania Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej
11. Systemy teleinformatyczne używane do realizacji zadań publicznych, rejestry publiczne oraz wymiana informacji w formie elektronicznej między podmiotami publicznymi
12. Badanie zgodności oprogramowania interfejsowego z rozwiązaniami określonymi przez podmioty publiczne oraz kontrola przestrzegania przepisów ustawy
13. Rozstrzygnięcia w postępowaniu administracyjnym. Rola decyzji administracyjnej z uwzględnieniem decyzji wydanej w formie dokumentu elektronicznego.
14. Środki zaskarżania rozstrzygnięć administracyjnych
•odwołanie (wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy) oraz procedura samokontroli rozstrzygnięcia administracyjnego
•zasady postępowania odwoławczego
•zaskarżalność rozstrzygnięć administracyjnych do sądu administracyjnego.
15. Postępowania szczególne w kodeksie postępowania administracyjnego
•postępowanie w sprawie rozstrzygania sporów o właściwość
•postępowanie w sprawie wydawania zaświadczeń
•postępowanie skargowe
•postępowanie wnioskowe.
Metodyka szkolenia:
•interaktywny wykład
•prezentacja PP
•indywidualne i grupowe zajęcia warsztatowe
•case study
Czas trwania:
2 dni x 8 godzin dydaktycznych
Wielkość grupy:
od 10 do 16 osób
Szkolenie prowadzi prawnik, nauczyciel akademicki, doświadczony trener, autor licznych szkoleń z zakresu informatyzacji w administracji publicznej oraz postępowania administracyjnego, członek pozaetatowy Samorządowego Kolegium Odwoławczego.