W Polsce co roku powstaje kilkadziesiąt tysięcy nowych firm. Jeśli i Ty także nosisz się z zamiarem założenia własnej, ale wciąż nie masz pewności, jak się do tego zabrać albo właśnie ją założyłeś, ale nie bardzo wiesz, co z tym wszystkim dalej zrobić, by nie popełnić błędów już na starcie, dobrze trafiłeś. Poradnik "Jak wygrać w biznesie" krok po kroku wprowadza w świat przedsiębiorczości.
Spora część świeżo upieczonych przedsiębiorców w procesie budowania swojego biznesu kończy na „świetnym pomyśle” – zapewne i Ty na niejeden z nich wpadniesz (a może już go masz?). Całą sferę planowania i tworzenia wizji firmy w wielu przypadkach można podsumować w 3 słowach: „Jakoś to będzie”.
Takie firmy, choć czasem mają udany start, w pewnym momencie stają przed poważnymi problemami, nie wiedząc tak naprawdę, skąd wzięło się początkowe powodzenie, ani tym bardziej jak tę dobrą passę dalej utrzymać. Muszą zacząć od nowa, co wiąże się w najlepszym wypadku ze sporymi nakładami finansowymi, w najgorszym - wypadają z rynku.
Są także przedsiębiorcy, którzy nawet mają dobre pomysły, ale zatrzymują się na etapie wiecznego planowania. Takie zachowanie, które często jest spowodowane nie do końca sprecyzowanymi obawami przed założeniem własnej firmy, również można określić 3 słowami. Tym razem brzmią one: „Kiedyś założę firmę”.
Chęć wyeliminowania jakiegokolwiek ryzyka zazwyczaj kończy się odrzuceniem pomysłu, zanim jeszcze zostanie on sprawdzony w warunkach rynkowych. Niedoszli właściciele takich firm zwykle skupiają się na przeszkodach, wynajdując kolejne powody, dla których „to się nie uda”. Jak łatwo można się domyślić, takie firmy w wielu przypadkach nigdy nie powstają. Zapewne już powoli zdajesz sobie sprawę, że choć w każdym z tych przedsiębiorców można znaleźć pozytywne cechy, to żaden z nich nie dysponuje „receptą na sukces”.
Tajemnica „złotego środka” w biznesie leży nie tyle w pomyśle, co w wiedzy, planowaniu i działaniu.
Wyobraź sobie teraz, że u Twojego boku staje doradca biznesowy. Na początek przedyskutuje z Tobą Twój pomysł na własny biznes. Jeśli go nie masz – wskaże Ci, gdzie go szukać, jak znaleźć najbardziej odpowiadający Tobie. Przedstawi Ci on wady i zalety każdego z nich, tak abyście wspólnie mogli wyeliminować większość zagrożeń, jednocześnie wykorzystując szanse, jakie owy biznes z sobą niesie.
Takiego doradcę znajdziesz w książce „Jak wygrać w biznesie” autorstwa Marka Zabiciela.
Ten poradnik stanowi kompendium wiedzy na temat rozpoczynania działalności gospodarczej. Dzięki niemu dowiesz się:
"Jak wygrywać w biznesie?” stanowi unikatową propozycję dla każdego, kto rozważa wejście w świat przedsiębiorczości.