Spotkanie I
Ustalenie potrzeb i zagadnień, które będą omawiane podczas spotkań.
ISTOTA WYCHOWANIA I KOMUNIKACJI Z DZIECKIEM
Ja i moje dziecko
Jaką rolę pełnię? Kim jestem dla swojego dziecka?
Jakie mam cele wychowawcze?
Czy dziecko musi robić to co mu karzę?
Jakie są moje i dziecka potrzeby w kontakcie
Spotkanie II
Jak rozmawiać z dzieckiem?
- co zrobić, żeby dziecko chciało z nami rozmawiać?
- jak mówić, by nas rozumiano?, czyli o skutecznych formach przekazu
słów.
- jak dostosować sposób rozmowy do poziomu rozwoju dziecka?
- jak rozmawiać z dzieckiem na tematy trudne?
- czemu nie rozumiesz, co do ciebie mówię?, czyli przyczyny powstawania
konfliktów i nieporozumień
- Znaczenie komunikacji niewerbalnej w kontaktach codziennych.
Spotkanie III
Gdzie postawić granice?
- dlaczego ważne jest wyznaczanie granic?
- jak egzekwować reguły i polecenia?
- kiedy i jak negocjować z dzieckiem?
- jak odróżnić konsekwencję od dyktatury?
Spotkanie IV
Jak wychować twórczego optymistę?
- czy pewność siebie to dobra cecha?
- skąd bierze się wiara we własne siły?
- za co i jak chwalić dziecko?
- jak stymulować twórczość i inicjatywę?
- kiedy szkoła zaczyna nudzić - czyli o motywacji do nielubianych zajęć
Spotkanie V
Jak radzić sobie z "trudnymi" dziećmi?
- skąd biorą się problemy wychowawcze?
- jak zidentyfikować źródło problemu?
- jak reagować na bunt i sprzeciw?
- jak nie zaszkodzić próbą pomocy?
- jak rozwiązywać konflikty?
- zagadnienia kary i dyscypliny
- jak nagradzać?
A poza tym poznamy wiele fajnych mam-może tatusiów
Damy sobie wsparcie i pogadamy o naszych ważnych sprawach-a to
wszystko przy dobrej herbacie i małym co nieco....