1. Wprowadzenie.
- Zapoznanie uczestników z trenerem
- Poznanie oczekiwań uczestników
2. Podstawy inteligencji emocjonalnej.
- Wpływ emocji na funkcjonowanie i zdrowie człowieka
- Wyższość IE nad IQ w zarządzaniu podległym personelem
3. Zarządzanie swoimi emocjami.
- Poznanie uwarunkowań własnych stanów wewnętrznych w budowaniu samoświadomości emocjonalnej
- Wykorzystanie emocji jako ważnego drogowskazu wewnętrznych potrzeb
- Akceptacja własnych emocji w przeciwdziałaniu wypaleniu i skutkom stresu.
4. Zdolność motywowania się i samokontrola emocjonalna.
- Wpływ emocji na poziom odczuwanej motywacji
- Skuteczne techniki automotywacji
- Zatrzymywanie demotywujacego koła działań
- Strategie zarządzania procesami myślowymi w niwelowaniu trudnych emocji.
5. Emocje w komunikacji interpersonalnej.
- Rozpoznawanie emocji u innych
- Konstruktywne wyrażanie własnych emocji w budowaniu zdrowych relacji
- Wyciszanie trudnych emocji drugiej strony relacji.
6. Zastosowanie inteligencji emocjonalnej w procesach zarządzania,
- Związki inteligencji emocjonalnej ze stylami kierowania
- Znaczenie emocji w zarządzaniu potencjałem pracowniczym
- Wpływ emocji na jakość pracy i satysfakcję z jej wykonywania.
7. Pojęcie inteligencji emocjonalnej w kontekście efektywności działań kierownika.
- Budowanie empatycznej relacji z pracownikiem
- Badanie potrzeb pracowników w stymulowaniu ich motywacji
- Inteligencja emocjonalna w rozwiązywaniu sytuacji trudnych z pracownikami
- Twórcze wykorzystanie prądów emocjonalnych pracowników.
8. Podstawy inteligencji społecznej.
- Rola kierownika w tworzeniu klimatu społecznego w urzędzie
- Budowanie atmosfery współdziałania w zespole
- Tworzenie satysfakcjonujących więzi w budowaniu porozumienia.
Metodyka szkolenia:
Interaktywna prezentacja, ćwiczenia indywidualne i grupowe, case study, casy, testy.
Czas trwania:
2 dni x 8 godzin
Wielkość grupy:
od 10 do 16 osób
Szkolenie prowadzi psycholog, trener biznesu, specjalista ds. AC/DC, doradca organizacyjny i zawodowy, trener umiejętności psychospołecznych certyfikowany przez PTP, trener szkoły, trenerów, kotrener treningu interpersonalnego, II superwizor modułów treningowych. Uprawnienia do rekomendacji trenera II stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Praktyk w zakresie konstruowania i koordynowania projektów doradczo-szkoleniowych w oparciu o potencjał pracowniczy. Jej konik to systemy kompetencyjne i ich wykorzystanie w ośrodkach rozwoju, zawodowych ścieżkach karier, budowaniu skutecznych zespołów pracowniczych i usprawnianiu ich funkcjonowania w zależnościach służbowych. Realizowała projekty budowy opisów i profili kompetencyjnych stanowisk menedżerskich, kompleksowej oceny kompetencji pracowników, koordynacji działań rekrutacyjnych, badania potencjału trenerów.