Wiodącym, ogólnym celem grupowych zajęć terapeutycznych jest wielostymulacja rozwoju a więc dostarczanie dzieciom różnorodnych doświadczeń „pobudzających” poznawczo, wzbogacających emocjonalnie i sprzyjających nabywaniu umiejętności społecznych.
Realizacja tego celu jest możliwa dzięki zróżnicowanej metodyce w pracy terapeuty czy psychologa – na zajęciach wykorzystywane są m.in.:
Socjoterapia, psychoterapia Poznawczo- Behawioralna, metody Neurolingwistycznego Programowania, metoda Dennisona i Weroniki Sherborne, choreoterapia, artterapia, techniki relaksacyjne, psychologiczne gry i zabawy grupowe, drama itp.
SALA 203: ul. Mickiewicza 47 Szczecin-budynek WSIE
czwartek - godz. 17:00 i 18:00 (nieśmiałość , wycofanie, lęki, apatia, nerwice,agresja, problemy z socjalizacją itp.)
Rozwijanie twórczego
myślenia, wyobraźni, nauka technik rozwiązywania problemów,
tworzenie pozytywnego obrazu własnej osoby oraz kształtowanie
umiejętności komunikacji i współdziałania w grupie. Kształtowanie potrzeb
poznawczych w tym przedziale czasu daje najlepsze efekty. Dzieci wdrożone do
twórczego myślenia na początku swej kariery szkolnej
nabierają nawykówsamodzielnej,
twórczej aktywności w różnych dziedzinach. Tak, więc pracując z
dziećmi, staramy się stymulować i rozwijać w miarę
możliwości wszystkie najistotniejsze sfery funkcjonowania jednostki, to
jest: intelekt, emocje, ekspresję słowną, plastyczną, ruchową, a także
umiejętność dobrego współżycia z ludźmi. Propozycje ćwiczeń zostały
pogrupowane na trzy podstawowe bloki: l -
myślenie twórcze II - umiejętność
bycia z ludźmi, zdolności społeczne III- ekspresję
emocji i twórczości w zajęciach plastycznych oraz ruchowych ........Tylko jednostki
zdolne z umiejętnościami myślenia twórczego mają szansę
wszechstronnie rozwinąć swoje możliwości i zdolności w nauce, pracy czy
jakiejkolwiek dziedzinie........ Wspomaganie prawidłowego
rozwoju, ćwiczeniami które w formie zabawy w
sposób wyraźnie zauważalny powodują u dzieci chęć
poznawania, radość życia, ale również: umiejętność skupienia
uwagi, rozpoznania otaczającego świata. "Czuję, patrzę, dotykam" -
zajęcia stymulujące rozwój małego dziecka, podczas
których zajmiemy się m.in koordynacją wzrokowo ruchową,
percepcją słuchową a także rozwojem inteligencji emocjonalnej dziecka. Pomagają również
przy rozwoju socjalizacji (adaptacji ) Budzimy i rozwijamy
ciekawość poznawczą i twórczą, odwagę w myśleniu i
działaniu, korzystanie z wyobraźni. Chęci i sposobów
„pochłaniania” wiedzy. Pobudzamy rozwój
społeczny, umiejętność komunikacji, pracy w grupie (zaistnienia w
grupie). Rozwijamy umiejętność
radzenia sobie z sytuacją nową, wyrażania i nazywania
emocji. Radzenia sobie z lękami,
frustracjami, agresją i nieśmiałością. Uczymy tego co przyda się
przez całe życie : umiejętności wyrażania i radzenia sobie z emocjami,
myślenia i reakcji i zaskakujących i trudnych sytuacjach. -przynależnośc grupową
klasyfikuje Terapeuta ilosc uczestników
w grupie max 10· 1 godzina 40 zł zniżki · przy oplacie za cały mc/
120 zł (płatne z góry) · opłata miesieczna za 2
dzieci -200 zł · w przypadku rekomendacji
zajęc -50% wpłaty proszę kierowac na NR konta
: Alior Bank