Szkolenia: Zakopane, Sopot, Nałęczów, Mazury
szczegóły oraz inne tematy dla sfery budżetowej na stronie - Wyślij e-mail
Do kogo skierowane jest szkolenie?
Kadra kierownicza i kluczowi pracownicy jednostki odpowiedzialni za zarządzanie na różnych szczeblach organizacji.
Korzyści z udziału w szkoleniu
Uzyskanie użytecznej wiedzy na temat wdrożenia oraz stosowania Systemu Kontroli Zarządczej w jednostce. Umiejętność stosowania narzędzi użytecznych w funkcjonowaniu tego systemu.
1. Pojęcie kontroli zarządczej
2. Różnice między kontrolą a audytem, między kontrolą finansową a kontrolą zarządczą
3. Odpowiedzialność za funkcjonowanie kontroli zarządczej na różnych szczeblach administracji publicznej
4. Standardy kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych
5. Obowiązki w zakresie wyznaczania celów i planowania zadań
6. Obowiązki w zakresie kontroli zarządczej w jednostkach administracji rządowej
7. Przygotowanie rocznego planu działalności wg rozporządzenia MF z 2010 r. - warsztaty
8. Zakres i sposób przygotowywania sprawozdania z realizacji rocznego planu działalności
9. Realizacja rocznego planu działalności - zarządzanie celami jednostki na poszczególnych szczeblach zarządzania jednostką
10. Roczny plan działalności jednostki a zadania pracowników na poszczególnych stanowiskach pracy
11. Składanie oświadczenia o stanie kontroli zarządczej w jednostce – źródła zapewnienia
12. Etapy zarządzania ryzykiem w działalności jednostki organizacyjnej:
13. Samoocena systemu kontroli zarządczej – korzyści i ograniczenia; etapy postępowania
14. Samoocena kontroli zarządczej dla kierownictwa jednostki - warsztaty
15. Przykładowy zestaw procedur kontroli zarządczej w jednostce
16. Podsumowanie – najważniejsze decyzje do podjęcia w jednostce