Ekspansja na nowe rynki, inwestycje, zakup przedsiębiorstw lub przejęcie strategicznych klientów, kadry oraz dostawców warunkowane jest w wielu branżach pozyskaniem szczegółowych informacji identyfikującej praktykę i politykę działania konkurencji. Również pozyskanie lukratywnych kontraktów zależne bywa od nawiązania nieoficjalnych relacji z kadrą menadżerską danego podmiotu, albo oceny zapotrzebowania strony przeciwnej, co możliwe staje się w drodze pozyskania informacji niejawnych. Wywiad konkurencyjny ujawnia strategiczne dane w skali makro (segmenty rynku, uwarunkowania prawne, podatkowe, konkurencja międzynarodowa, zdarzenia nadzwyczajne mające wpływ na koszty etc.) oraz mikro (analiza konkretnych podmiotów, ich struktur, kadry, możliwości produkcyjnych/przerobowych, stanu majątku, rzetelności, wizerunku marketingowego, słabych punktów itp.).
TEMAT SZKOLENIA: Wywiad konkurencyjny
Cele szkolenia:
•Przekazanie kompleksowej wiedzy z zakresu realizacji czynności zawodowych wywiadu konkurencyjnego
•Wytworzenie umiejętności trafnej analizy pozyskanych danych oraz przełożenia jednostkowych informacji niejawnych na prognozowanie działań podmiotów gospodarczych
Uczestnicy:
•Osoby indywidualne zainteresowane zdobyciem umiejętności zawodowych z zakresu pozyskiwania i analizy informacji gospodarczych
•Podmioty gospodarcze tworzące wewnętrzne komórki wywiadowcze/analityczne
•Samodzielni specjaliści ds. bezpieczeństwa, headhunterzy, specjaliści ds. marketingu, handlu i public relations, pracownicy ochrony organizacji o charakterze przemysłowym lub finansowym, analitycy z wewnętrznych komórek rozpoznania konkurencyjnych podmiotów
•Maksymalna liczba uczestników szkolenia – 15 osób
Oczekiwania wobec uczestników:
•Podstawowa znajomość prawideł rządzących współczesną, polską gospodarką
Korzyści dla uczestników:
•Poznanie metodyki, taktyki i źródeł pozyskiwania informacji gospodarczych
•Poznanie metodyki konstruowania schematów powiązań kapitałowych i osobowych oraz struktur wewnętrznych podmiotów gospodarczych i organizacji
Uczestnik szkolenia nauczy się:
•Identyfikować składniki majątkowe spółek prawa handlowego,samodzielnych przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych
•Pozyskiwać informacje o kadrach, strukturach organizacyjnych,polityce działania oraz wiązać je z danymi makroekonomicznymi (krajowymi i globalnymi) i politycznymi
•Identyfikować sygnały wskazujące na nieuczciwość lub niewypłacalność kontrahentów
•Tworzyć schematy powiązań kapitałowych i osobowych
Szczegółowe informacje o szkoleniu na stronie Centrum EDOOR: Wyślij e-mail
ORGANIZATOR SZKOLENIA:
EDOOR CENTRUM KONFERENCYJNO-SZKOLENIOWE
ul. Kościuszki 40, 07-200 Wyszków
e-mail: Wyślij e-mail
tel. Wyślij e-mail , fax. Wyślij e-mail
Wyślij e-mail
Centrum Szkoleniowe EDOOR jest zarejestrowaną Instytucją Szkoleniową. Numer wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych: 2.14/00222/2008.