Kurs jest kontynuacją kursu 3ds Max Poziom Podstawowy.
1. Omówienie interfejsu programu,
- konfiguracja okien,
- jednostek metrycznych.
- Podstawowe narzędzia transformacji:
- przesuwanie,
- obroty i skalowanie,
- narzędzie szyk.
- Tworzenie obiektów podstawowych, właściwości obiektów: wysokość, szerokość, głębokość, siatki.
- Opcje slice on i hemisphere
2. Operacje boolowskie :suma, część wspólna i różnica obiektów (Bool i Pro),
- Modyfikacje obiektów: modyfikatory twist, bend, FFD, noise, wave, melt, mesh smooth, mirror, symetry, push, skew, ripple, squezze, turbo smooth, taper
- Stos modyfikacji
3. Obiekty typu shape
- Tworzenie tekstu
- Tworzenie brył obrotowych za pomocą modyfikatora lathe
- Edycja shapów
- Operacje na wierzchołkach, segmentach i obiektach
- Modyfikator Extrude i Bevel
- Obiekty typu shape
- Narzędzie Loft i Terrain
- Animacja obiektu po ścieżce zbudowanej ze splaina
- Tworzenie obiektów trójwymiarowych ze splinów
4. Edycja siatek
- Modyfikator Mesh Edit
- Operacje na wierzchołkach faceach poligonach
- Modyfikacja siatki.
5. Poligony
- Modyfikator Edit Polly
- Praca z wierzchołkami i poligonami
- Modyfikator Cap holes
- Narzędzia edycji poligonów
6. Tworzenie obiektów za pomocą edycji poligonów.
- Wygładzanie siatek
- Tekstury.
- Omówienie edytora materiałów
- Właściwości tekstur
- Rodzaje map i ich właściwości
- Rodzaje tekstur i ich tworzenie
- Nakładanie tekstur na obiekty
- Tekstury ProMaterial
7. Zmiana wyglądu tekstury poprzez modyfikator UVW Map.
- Zmiana wyglądu tekstury poprzez zmianę właściwości wyświetlania w edytorze materiałów.
- Tekstury kompozytowe.
- Tworzenie własnych tekstur.
8. Oświetlenie sceny przy pomocy świateł fotometrycznych, oraz systemu oświetlenia Daylight.
- Ustawienie kontroli ekspozycji obrazu
9. Konfiguracja renderera MentalRay
- Omówienie istotnych parametrów renderera
- Rendering fotorealistyczny
10. Efekt deszczu, dym, tornado
- Efekty wybuchu.
- Kamery
- Pola sił i emitery cząstek
11. Moduł Reactor
- Symulacja wody
- Symulacja ciał sztywnych, ciał miękkich i tkanin
- Kolizje obiektów
12. Animacja postaci za pomocą systemu kości.
- Właściwości i animacja bipeda.