Po siedmiu sekundach od wejścia do sali uczestnicy spotkania wyrabiają sobie zdanie na Twój temat. Oceniają Twoją twarz, garnitur lub marynarkę, analizują sylwetkę i gesty. To samo robi każdy, z kim się spotykasz jako manager. To dopiero początek. Świadomie lub nieświadomie każda osoba, z którą się widzisz, współpracujesz, dosłownie każdy obserwuje Twoje zachowanie.
Nie warto pozostawiać autoprezentacji samej sobie. Od tego zależy nie dzień dzisiejszy, tylko przyszłość. Opinia idzie w świat, a w świecie firm, urzędów, polityki i administracji, trudno jest zamazać złe wrażenie. To wymaga ciężkiej pracy.
Podczas szkolenia pokażemy nie tylko sposób oceny managera przez partnera i klienta, czy pracownika, ale tez przez dziennikarza, radnego, czy posła, mówić krótko przez innych ludzi. Zaprezentujemy na co zwracają uwagę. Szkolenie da uczestnikowi wiedzę o sposobach kreowania wizerunku, o mechanizmach manipulacji wrażeniem, doborze narzędzi do konkretnych grup docelowych. Powiemy uczestnikom jak dobrać garderobę, jakich gestów używać a jakich nie, jak wykorzystać elementy aparycji do osiągnięcia założonego celu, jakich dodatków używać oraz jak zarządzać przestrzenią, a nawet stołem, aby zdobyć wiedzę o nastawieniu partnera rozmowy. Dzięki szkoleniu zrozumiesz, dlaczego wypowiadane przez Ciebie słowa, to tylko 10 procent komunikatu odbieranego przez ludzi.
PROWADZĄCY SZKOLENIE
Maurycy Seweryn – Były wiceburmistrz Dzielnicy Ochota w Warszawie. Trzykrotnie wybrany radnym. Prowadził biuro prasowe Kandydata na Prezydenta Warszawy – Marka Borowskiego . Przeprowadził wiele kampanii wizerunkowych i PR, w tym kilkadziesiąt w ramach samorządu terytorialnego.
Wykładowca „Komunikacji interpersonalnej” i „Autoprezentacji i wystąpień publicznych” w Studium Podyplomowym w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu oraz „Etykiety i savoir vivre” na Wydziale Nauk Humanistycznych WSH. Szkoleniowiec polityków, dyplomatów, urzędników.
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego i stypendysta Uniwersytetu Humboldta w Berlinie. Były doktorant w Katedrze Zarządzania WSPiZ im. Leona Koźmińskiego. Absolwent Krajowego Centrum Edukacji Europejskiej oraz Studium Stosunków Międzynarodowych IPB. Ukończył Szkołę Liderów Społecznych i Politycznych Fundacji Schumana.
Doświadczenie w komunikacji i kreowaniu wizerunku zdobywa od 1995. Przez 4 lata był rzecznikiem prasowym Polskiego Związku Działkowców, rzecznikiem organizacji społecznych, pracownikiem Centrum Informacyjnego Rządu i sekretariatu MSWiA a następnie dyrektorem ds. PR w Towarzystwie Inicjatyw Społecznych „TROSKA” i PR managerem roadshow RAGE-RACE 2010. W sferze gospodarczej był kierownikiem projektu w Raabe Verlags, i dyrektorem ds. sprzedaży w Ricco Sp. z o o.
Ma na swoim koncie ponad 2000 publikacji prasowych. Założyciel Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations.
PROGRAM SZKOLENIA
Zasady kreowania wizerunku jako pracownika, eksperta, skutecznego managera instytucji.
![auto](http://www.wgd-pr.pl/images/stories/auto.jpg)
Podczas szkolenia pokażemy nie tylko sposób oceny managera przez partnera i klienta, czy pracownika, ale tez przez dziennikarza, radnego, czy posła, mówić krótko przez innych ludzi. Zaprezentujemy na co zwracają uwagę. Szkolenie da uczestnikowi wiedzę o sposobach kreowania wizerunku, o mechanizmach manipulacji wrażeniem, doborze narzędzi do konkretnych grup docelowych. Powiemy uczestnikom jak dobrać garderobę, jakich gestów używać a jakich nie, jak wykorzystać elementy aparycji do osiągnięcia założonego celu, jakich dodatków używać oraz jak zarządzać przestrzenią, a nawet stołem, aby zdobyć wiedzę o nastawieniu partnera rozmowy. Dzięki szkoleniu zrozumiesz, dlaczego wypowiadane przez Ciebie słowa, to tylko 10 procent komunikatu odbieranego przez ludzi.
PROWADZĄCY SZKOLENIE
![moryc01](http://www.wgd-pr.pl/images/stories/moryc01.jpg)
Wykładowca „Komunikacji interpersonalnej” i „Autoprezentacji i wystąpień publicznych” w Studium Podyplomowym w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu oraz „Etykiety i savoir vivre” na Wydziale Nauk Humanistycznych WSH. Szkoleniowiec polityków, dyplomatów, urzędników.
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego i stypendysta Uniwersytetu Humboldta w Berlinie. Były doktorant w Katedrze Zarządzania WSPiZ im. Leona Koźmińskiego. Absolwent Krajowego Centrum Edukacji Europejskiej oraz Studium Stosunków Międzynarodowych IPB. Ukończył Szkołę Liderów Społecznych i Politycznych Fundacji Schumana.
Doświadczenie w komunikacji i kreowaniu wizerunku zdobywa od 1995. Przez 4 lata był rzecznikiem prasowym Polskiego Związku Działkowców, rzecznikiem organizacji społecznych, pracownikiem Centrum Informacyjnego Rządu i sekretariatu MSWiA a następnie dyrektorem ds. PR w Towarzystwie Inicjatyw Społecznych „TROSKA” i PR managerem roadshow RAGE-RACE 2010. W sferze gospodarczej był kierownikiem projektu w Raabe Verlags, i dyrektorem ds. sprzedaży w Ricco Sp. z o o.
Ma na swoim koncie ponad 2000 publikacji prasowych. Założyciel Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations.
PROGRAM SZKOLENIA
Zasady kreowania wizerunku jako pracownika, eksperta, skutecznego managera instytucji.
- Cel i zasady kreowania wizerunku.
- Programowanie autoprezentacji do celów zawodowych i osobistych.
- Określenie swoich mocnych i słabych stron
- Pierwsze wrażenie a sukces.
- Dobór stylu do reprezentowanej firmy oraz temperamentu.
- Autoprezentacja, ale dla kogo? Odbiorca – audytorium – analiza słuchaczy?
- Najczęściej popełniane błędy podczas autoprezentacji.
- Jak zbudować wizerunek w sieci.
- Dobór miejsca w Internecie. Wybór zdjęć, filmów, multiprezentacji
- Dobór treści do temperamentu i kariery zawodowej.
- Przygotowanie się do wystąpień i narad.
- Sztuka komunikacji werbalnej i niewerbalnej podczas wystąpień i narad.
- Przemawianie, techniki prezentacji i autoprezentacji.
- Analiza i przygotowanie przestrzeni wystąpienia.
- Badanie potrzeb, oczekiwań i możliwości audytorium – dobór technik.
- Elementy werbalne w autoprezentacji.
- Ustalenie, jakim jestem rozmówcą i jak postrzegają mnie inni.
- Jak budować wypowiedz dostosowaną do wizerunku.
- Retoryka czyli jak operować słowem - dobór argumentacji i jej skuteczność.
- Technika pytań i sposoby niwelowania zniekształceń komunikatu w autoprezentacji.
- Jak manipulować słowem?
- Jak odczytać autoprezentację klienta, partnera, współpracownika?
- Aparycja – autoprezentacja a wygląd
- Kinezyka – mimika i gesty w autoprezentacji
- Proksemika- jak zarządzać przestrzenią w instytucji
- Haptyka – dotyk a kreowanie wizerunku
- Chronemika – zarządzanie czasem w autoprezentacji
- Wykorzystanie mowy ciała do budowania kontaktu z drugą osobą.
Wizerunek w Internecie a wizerunek urzędu.
Autoprezentacja a spotkania biznesowe i urzędowe, prezentacje, narady, konferencje i eventy.
Komunikacja werbalna – siła słowa – siła przekonywania.
Mowa ciała, czyli komunikacja niewerbalna – jak pokazać bez słów kim jesteś.