Szanowni Państwo,
polecamy Państwu usługi
Wyślij e-mail – firmy windykacyjnej, która profesjonalnie
i kompleksowo zajmuje się poprawą płynności finansowej swoich Klientów.
Kluczowymi czynnikami rozwoju biznesu są czas i kapitał. Profesjonalizm każdej
firmy opiera się na terminowym realizowaniu zamówień i regulowaniu zobowiązań. Niestety
główną barierą rozwoju firm są zatory płatnicze.
Procedura sądowego dochodzenia należności w Polsce jest nadal kosztowna
i czasochłonna. Korzystną alternatywą dla kosztownego i przewlekłego postępowania
sądowego jest skorzystanie z usług profesjonalnej firmy windykacyjnej, dzięki czemu
unikniecie Państwo przewlekłych procedur sądowych, skrócicie cykl inkasa
i zminimalizujecie koszt obsługi długu.
Kluczowym elementem prowadzenia działalności jest współpraca z kontrahentami.
Zazwyczaj opiera się ona na ściśle określonych warunkach, spisanych w umowach. Niestety
coraz częściej dochodzi do współpracy bez zabezpieczenia się umową, a warunki ustne są
nieprzestrzegane.
Powodów dlaczego firmy w taki sposób ze sobą współpracują jest wiele: konkurencja
na rynku, presja czasu, chęć zysku, chęć uniknięcia formalności.
Firmy często pozyskują nowych kontrahentów dzięki ustępstwom w sferze
zabezpieczeń transakcji i odroczonych terminów płatności, a dokumentem potwierdzającym
realizację zamówienia jest faktura – nierzadko bez podpisu.
Taka sytuacja to pokusa dla nieuczciwych kontrahentów, która początkowo rodzi
zwłokę w płatnościach, a w rezultacie prowadzi do braku zapłaty.
Przedsiębiorcy muszą być świadomi, że ryzyko braku zapłaty w transakcjach
terminowych, istniało, istnieje i będzie istnieć zawsze.
Najskuteczniejszym sposobem ograniczenia ryzyka braku zapłaty jest przekazanie
sprawy wyspecjalizowanej firmie windykacyjnej. Kamax Inkasso zajmuje się kompleksowym
zarządzaniem wierzytelnościami wykorzystując wieloletnie doświadczenie profesjonalnej
kadry, skuteczne techniki negocjacji oraz indywidualne podejście do każdej z prowadzonych
spraw. Umiejętne połączenie wszystkich tych czynników gwarantuje szybkie i efektywne
odzyskiwanie należności.
Postępowanie polubowne to głównie kontakt z dłużnikiem: korespondencyjny, drogą
elektroniczną, telefoniczny i nierzadko osobisty.
Dłużnicy wyszukują mnóstwo „powodów”, dla których nie mogą uregulować
zobowiązania, dlatego tak ważne jest profesjonalne prowadzenie negocjacji.
Należy zwrócić uwagę na fakt, iż nie bez znaczenia jest czas, jaki upłynął od terminu
wymagalności należności. Im jest on krótszy, tym skuteczność odzyskania należności jest
wyższa, a czas potrzebny na postępowanie windykacyjne – skrócony.
Klienci trafiają do Kamax Inkasso zwłaszcza w sytuacji, kiedy sami nie są w stanie
poradzić sobie z odzyskaniem należności. Kamax Inkasso podejmuje się prowadzenia każdej
sprawy, bez względu na stopień trudności, która zamykana jest po odzyskaniu pełnej kwoty
zobowiązania lub po doprowadzeniu do ugody.
W myśl starej zasady, iż lepiej zapobiegać niż leczyć, staramy się przekonać
Klientów, że do kwestii ryzyka braku zapłaty należy podchodzić kompleksowo. W rezultacie
proponujemy stałą współpracę w zakresie działań prewencyjnych, monitoringu i windykacji
kontrahentów.
Z wyrazami szacunku
Sebastian Marszałkowski
Opis usług:
Prowadząc działalność gospodarczą, każda firma może napotkać na problemy we
współpracy z kontrahentami. W celu ograniczenia ryzyka powstania zaległości płatniczych,
oferujemy naszym Klientom możliwość korzystania z pieczęci prewencyjnej. Klient znakuje
pieczęcią wszystkie lub wybrane faktury.
Pieczęć to narzędzie, które sygnalizuje Państwa odbiorcom, że w przypadku nie
zapłacenia należności w terminie, kolejne działania ponaglające będą prowadzone przez
profesjonalną firmę windykacyjną Kamax Inkasso.
Pieczęć prewencyjna to narzędzie skierowane do podmiotów gospodarczych
prowadzących działalność w oparciu o kredyt kupiecki.
Korzyści:
- zmniejszenie ryzyka przeterminowania należności;
- poprawa płynności finansowej;
- zmniejszenie kosztów obsługi należności;
- wzmocnienie wizerunku firmy jako dbającej o własne interesy.
W obecnych warunkach rynkowych, firmy w walce o Klientów często nie podejmują
działań mających na celu formalne zabezpieczenie należności, a sprzedaż opiera się tylko na
„zaufaniu”, w rezultacie czego mogą wystąpić problemy we współpracy z kontrahentami.
W celu zminimalizowania ryzyka rozpoczęcia współpracy z „nieuczciwym” przedsiębiorcą
oferujemy Państwu raporty handlowe mające na celu uzyskanie aktualnej informacji
o potencjalnym nowym Kliencie.
Elementem wyróżniającym nasze raporty jest fakt, iż informacje ogólnodostępne są
uzupełniane o informacje pozyskane w wyniku działań operacyjnych.
W naszej ofercie znajdują się następujące raporty:
Raport danych rejestrowych
Prezentujemy w nim aktualne dane z Krajowego Rejestru Sądowego lub urzędów
prowadzących ewidencję działalności gospodarczej. Informacje zawarte w raporcie są
niezbędne do podpisania przez Państwa umowy z potencjalnym kontrahentem, jak również
niezbędne przy składaniu wniosku do sądu. Do raportu dołączone są aktualne dokumenty
rejestrowe w oryginale.
Raport podstawowy
Prezentujemy w nim dane na temat kondycji finansowej oraz sytuacji prawno-organizacyjnej
dotyczącej wskazanego przez Państwa podmiotu. Dane zawarte w raporcie pochodzą
z oficjalnych źródeł i podlegają weryfikacji poprzez bezpośredni kontakt z badaną firmą.
Raport podstawowy z wizytą
Jest to raport handlowy rozszerzony o raport z weryfikacji bezpośredniej prowadzonej
w miejscu prowadzenia działalności kontrahenta.
Raport niewypłacalności
Funkcją raportu jest kontrola bieżącego stanu niewypłacalności kontrahenta. Dzięki
zawartym w raporcie informacjom dowiadujecie się Państwo o złożeniu wniosku o upadłość,
likwidację, oddaleniu wniosku, otwarciu postępowania, ogłoszeniu likwidacji czy upadłości.
Informacje zawarte w raporcie pozwolą Państwu na szybkie podjęcie właściwej decyzji biznesowej.
Usługa monitoringu polega na ciągłym mobilizowaniu do terminowej zapłaty
odbiorców naszych Klientów. Działania monitorujące są wykonywane przez naszych
pracowników w imieniu Klienta, dzięki czemu nie występuje ryzyko pogorszenia dobrych
relacji między Klientem, a jego odbiorcą. Monitoring należności to proces o charakterze
prewencyjnym lub przedwindykacyjnym, opartym na „miękkich” rozmowach ponaglających.
Kontakt monitorujący odbiorcę o charakterze prewencyjnym ma na celu zwrócenie
uwagi odbiorcy na fakt, iż faktura została wystawiona i powinien przygotować środki na
terminową zapłatę za towar lub usługę. Natomiast kontakt o charakterze przedwindykacyjnym
ma na celu ponaglenie odbiorcy do jak najszybszej spłaty zaległości, dzięki czemu poprawie
ulegnie cykl inkasa i płynność finansowa naszego Klienta.
Poniższe cechy, które określają warunki stosowania danego modelu działań
monitujących.
monitoring prewencyjny monitoring przedwindykacyjny
termin płatności powyżej 30 dni termin płatności poniżej 30 dni
wysoka rotacja odbiorców niska rotacja kontrahentów
silna pozycja na rynku silna konkurencja na rynku
sprzedaż o charakterze jednorazowym sprzedaż o charakterze ciągłym
Korzyści:
- zmniejszenie kosztów obsługi swoich odbiorców;
- skrócenie cyklu inkasa;
- podniesienie jakości obsługi posprzedażowej;
- zmniejszenie poziomu ryzyka kredytowego swoich odbiorców;
- profesjonalna informacja zwrotna na temat portfela kontrahentów i ich
specyfiki;
- wzmocnienie wizerunku firmy jako dbającej o swoje interesy.
Główną domeną działalności Kamax Inkasso są działania windykacyjne, które
prowadzimy kompleksowo, bądź na poszczególnych etapach procesu windykacji.
Klienci powierzający nam wykonanie usługi windykacyjnej nie ponoszą opłat
wstępnych ani abonamentowych, a nasze wynagrodzenie to prowizja od odzyskanych
pieniędzy, bądź towaru.
Przyjmujemy sprawy do obsługi po nieskutecznych działaniach Klienta, przed
skierowaniem na drogę sądową, po uzyskaniu nakazu zapłaty, bądź umorzeniu egzekucji
komorniczej, po obsłudze innych agencji windykacyjnych.
Jak działamy?
Weryfikacja wstępna
Głównym celem podejmowanych działań jest ustalenie statusu wierzytelności, szans jej
odzyskania, weryfikacji kondycji finansowej dłużnika. Na podstawie zebranych informacji
przedstawiamy kosztorys opłacalności windykacji i propozycję rozwiązania problemu
przeterminowanej należności.
Windykacja polubowna
Jest pierwszym etapem windykacji, w którym nasi specjaliści występują w roli
mediatorów, ustalając przyczyny zwłoki w zapłacie należności, starają się metodami
psychologicznymi nakłonić dłużnika do dobrowolnej spłaty zadłużenia, przedstawiają
dłużnikowi możliwe źródła finansowania w celu zaspokojenia naszego Klienta. To wszystko,
aby znaleźć kompromis, który pozwoli naszym Klientom odzyskać zaległem środki finansowe
oraz zachować możliwość dalszej współpracy z dłużnikiem, na nowych lepszych warunkach.
Działania prowadzone są w oparciu o wielokanałowy kontakt z dłużnikiem: kontakt
listowny, telefoniczny, mailowy, wizyty bezpośrednie.
Kiedy przekazać dług do windykacji?
Szanse odzyskania należności maleją wraz z opóźnieniem decyzji o przekazaniu długu
do windykacji oraz powielania bezskutecznych działań przez Wierzyciela. Głównym powodem
braku zapłaty faktury jest pogarszający się stan finansów dłużnika. Bardzo często Wierzyciel
dowiaduje się, że powodem zwłoki są opóźnienia w płatnościach odbiorców dłużnika i nie
podejmuje dalszych działań windykacyjnych, a przecież dostał od dłużnika komunikat: „Mam
poważne problemy, mogę Ci w ogóle nie zapłacić!”
Z naszego doświadczenia wynika, że opóźnienie płatności o 21 dni powinno
skutkować przekazaniem długu do Kamax Inkasso, niezależnie od obietnic dłużnika.
Zakup wierzytelności to usługa, która polega na przeniesieniu praw i obowiązków
wynikających z wierzytelności na Kamax Inkasso.
Skupujemy wierzytelności w pakietach składających się z wierzytelności podmiotów
gospodarczych, jak i osób fizycznych, a zobowiązania muszą spełniać poniższe warunki:
- bezsporne, gdzie dłużnik nie podważa zasadności roszczenia;
- wymagalne na dzień zawarcia umowy;
- wolne od wszelkich postępowań sądowych, w tym upadłościowego lub układowego;
- nieobciążone prawami osób trzecich, bądź zajęte przez organ egzekucyjny;
- cesja nie może sprzeciwiać się zastrzeżeniom umownym, bądź ustawie.
Jak przebiega proces sprzedaży?
Korzyści:
- uniknięcie kosztów udokumentowania nieściągalności należności;
- redukcja zobowiązań podatkowych, zaliczając stratę na sprzedaży w koszty
działalności;
- poprawa płynności finansowej, uzyskując dodatkowe środki finansowe ze sprzedaży;
- poprawa wyników finansowych, dzięki wyksięgowaniu należności i likwidacji rezerw;
- ograniczenie ukrytego kosztu obsługi nieściągalnych należności;
- uniknięcie ryzyka związanego z postępowaniem sądowym i egzekucyjnym;
- uniknięcie ryzyka niewypłacalności lub bankructwa dłużnika.
Kamax Inkasso oferuje swoim Klientom możliwość korzystania z Giełdy
Wierzytelności, opartej na zasadzie upublicznienia ofert sprzedaży długów oraz
pośrednictwie w handlu wierzytelnościami.
Funkcje giełdy:
Finansowanie
Głównym elementem Giełdy jest możliwość uzyskania dodatkowego finansowania.
Wystawienie długu na Giełdzie daje możliwość odzyskania części pieniędzy poprzez jego
sprzedaż.
Windykacja
Giełda jest elementem procesu windykacyjnego i ma na celu upublicznienie długu.
Po otrzymaniu zlecenia zamieszczenia oferty sprzedaży wierzytelności, dane dłużnika wraz
z kwotą zadłużenia są umieszczane na naszej Giełdzie. Publikując tu informacje o Waszym
dłużniku i kwocie wierzytelności sprawiacie Państwo, że już po kilku dniach od daty
publikacji, dane Waszego dłużnika będą podane do publicznej wiadomości. Wystarczy
skorzystać z jednej z najpopularniejszych przeglądarek internetowych
Wyślij e-mail , aby
odnaleźć ofertę sprzedaży wierzytelności. Dzięki tej usłudze nasi Klienci mogą w łatwy
sposób odzyskać swoje pieniądze, gdyż dłużnicy w obawie przed utratą dobrego imienia
bardzo często spłacają swoje zadłużenie.
Prewencja
Dzięki wystawieniu długu na sprzedaż, a zwłaszcza jego upublicznieniu, dajemy sygnał
ostrzegawczy pozostałym uczestnikom rynku, dzięki któremu mogą oni uniknąć problemów
ze współpracy z naszym dłużnikiem.
Zasady Współpracy
Kamax Inkasso świadczy usługi swoim Klientom w oparciu o podpisane umowy
zawierające pełnomocnictwa do wykonywania usług. Wynagrodzeniem Kamax Inkasso jest
prowizja od odzyskanych na rzecz Klienta kwot. Klient zobowiązuje się do powstrzymania
własnych działań wobec dłużników na czas przekazania spraw do obsługi Kamax Inkasso.
Osoba do kontaktu w sprawie oferty:
Marcin Miłkowski