Czasami mimo odpowiedniego zarządzania bezpieczeństwem informacji może dojść do incydentu, który nieodpowiednio obsłużony może doprowadzić do przerwania ciągłości działania. Następstwem tego mogą być poważne straty, a w skrajnych przypadkach nawet bankructwo firmy.
Przykładów można przytoczyć mnóstwo: wydarzenia z 11 września 2001r, awaria prądu w USA i Kanadzie z 2003 r. czy ataki DDoS na największe portale internetowe. We wszystkich tych przypadkach doszło do przerwania ciągłości działania. Niestety wiele firm nie posiadało odpowiednich planów lub posiadało takie plany, ale źle napisane lub nieprzetestowane, co w efekcie skutkowało przykrymi konsekwencjami.
Każda organizacja powinna wypracować działania mające na celu przewidywanie incydentów, które mogą wpłynąć na krytyczne funkcje biznesowe. A wszystko to z jednego prostego powodu – aby móc odpowiedzieć na każdy incydent w zaplanowany i powtarzalny sposób.
Z badania DTI Information Security Breaches Survey 2006 wynika, że najgorszym skutkiem naruszeń bezpieczeństwa jest właśnie przerwanie ciągłości działania.
Co ciekawe – z badania tego wynika, że 22% organizacji doświadczyło przerwania ciągłości działania na ponad jeden dzień, a 3% na ponad tydzień !!!
Wniosek jest prosty – każda organizacja narażona jest na przerwanie ciągłości działania, nie tylko największe korporacje. To przecież właśnie w przypadku małych czy średnich firm nawet drobny incydent jak awaria łącza internetowego czy wirus może spowodować przerwanie ciągłości działania.
Dlatego musimy wiedzieć, jak radzić sobie w takich sytuacjach. Musimy zagwarantować zdolność do świadczenia usług lub wytwarzania produktów nie tylko przed, ale także w trakcie i po incydencie. Aby to zrobić musimy mieć opracowane i przetestowane plany ciągłości działania.
• jak zaplanować ciągłość działania
• na co zwracać szczególną uwagę
• jak przekonać pracowników i zarząd do BCM
• jak unikać najczęstszych błędów
• jak pisać plany awaryjne
• jak aktualizować plany awaryjne
• jak testować plany awaryjne
• jak realizować przedsięwzięcia z planów awaryjnych w przypadku wystąpienia katastrofy
Szkolenie prezentuje nie tylko wiedzę teoretyczną. Prowadzący przeplata teorię przykładami prawdziwych sytuacji, które wydarzyły się w innych firmach. Szczególna uwaga zwracana jest również na najczęściej popełniane błędy.
Uczestnicy będą mieli także niebywałą okazję do podjęcia dyskusji i wymiany własnych doświadczeń odnośnie zarządzania ciągłością działania.
Uczestnicy otrzymają również przykładowy dokument planu wznowienia działalności w języku polskim, który można wykorzystać do opracowania własnego dokumentu.
• kadry zarządzającej
• dyrektorów i kierowników kluczowych działów przedsiębiorstwa
• administratorów bezpieczeństwa
• specjalistów ds. bezpieczeństwa
• osób odpowiedzialnych w przedsiębiorstwie za zarządzanie ciągłością działania
Na zakończenie uczestnicy będą mieli możliwość przystąpienia do egzaminu i uzyskania certyfikatu Inżyniera Bezpieczeństwa ISecMan z zakresu BCM – zarządzanie ciągłością działania.
Cena regularna 2500PLN/os.+ 23%VAT
Cena First Minute 2250PLN/os + 23% VAT (do 05.10)
Rabaty i promocje:
- Osoba zapisana do newslettera 2%
- 2-4 osoby 3%
- 5-6 osób 5%
Rabatów i promocji nie łączymy!!
Szkolenie odbywa się w dniach 23-24 października w Warszawie
W przypadku większych zgłoszeń grupowych prosimy o kontakt.
W ramach szkolenia zapewniamy:
- materiały szkoleniowe
- certyfikat ukończenia szkolenia
- obiad każdego dnia szkolenia
- całodniowy serwis kawowy
Uwaga!
Nie zapewniamy miejsca noclegowego oraz parkingu.
Katarzyna Czyżewska
Koordynator Projektów Szkoleniowych
tel.: Wyślij e-mail
Fax: Wyślij e-mail
e-mail: Wyślij e-mail
Bartłomiej Pokojski
Koordynator Projektów Szkoleniowych
tel. Wyślij e-mail
Fax: Wyślij e-mail
e-mail: Wyślij e-mail