Pozytywne relacje z bliskim w dużej mierze uzależnione są od tego, jak ze sobą rozmawiamy. Zbyt często dochodzi jednak do nieporozumień i konfliktów, gdyż ktoś kogoś źle zrozumiał, ktoś inny błędnie zinterpretował czyjeś słowa, a jeszcze ktoś inny wyciągnął wnioski na podstawie zasłyszanej gdzieś plotki. A przecież dobra, zdrowa komunikacja może prowadzić do pogłębienia relacji, budować atmosferę wzajemnej otwartości i zrozumienia. Służą temu umiejętności, które poznasz w trakcie tego warsztatu.
DLA KOGO?
Jeśli pragniesz rozwinąć swoje umiejętności komunikacyjne, zależy Ci na tym, aby pogłębić kontakt z drugą osobą i chcesz nauczyć się tego, w jaki sposób efektywna komunikacja pomaga w budowaniu atmosfery wzajemnej otwartości i zrozumienia to ten warsztat jest dla Ciebie. Umiejętności, które poznasz w jego trakcie możesz wykorzystać zarówno w pracy, w relacji ze współpracownikami, jak i w domu, w relacjach z bliskimi. Dzięki nim uniknięcie niepotrzebnych nieporozumień i konfliktów stanie się łatwiejsze, a nawiązanie nowych, głębszych relacji – prostsze.
EFEKTY I KORZYŚCI
Dzięki uczestnictwu w warsztacie poznasz zasady dobrej, efektywnej komunikacji, a tym samym:
· Zyskasz umiejętności służące pogłębieniu relacji z drugą osobą;
· Unikniesz niejasnych sytuacji i nieporozumień w kontaktach z bliskimi;
· Zyskasz więcej czasu dla siebie;
· Rozpoznasz bariery, które uniemożliwiają komunikację i nawyki, które ją utrudniają;
· Twoja konstruktywna krytyka nie spotka się z kontratakiem;
· A wiedząc jaki jest Twój styl komunikacyjny będziesz bardziej świadoma/y reakcji bliskich na to co i jak mówisz.
Metoda: Warsztat prowadzony jest za pomocą metody aktywnej (nauka przez doświadczenie), z wykorzystaniem mini-wykładu, pracy indywidualnej, pracy w parach i grupach (gry i symulacje).
Ilość uczestników: 8 - 10 osób
Termin: 08 – 09 grudnia 2012,
Miejsce: Centrum Terapii i Psychoedukacji CeTeP, ul. Walecznych 44 lok. 7, Warszawa
Warsztat trwa 16 godzin, rozłożonych na 2 dni warsztatowe:
1 dzień (08.12): 09.00 – 18.00 (z godzinną przerwą obiadową)
2 dzień (09.12): 10.00 – 17.00 (z godzinną przerwą obiadową)
Informacje i zapisy: tel. 511-196-194
Cena warsztatu zawiera:
· Przeprowadzenie warsztatu;
· Serwis kawowy;
· Słodki poczęstunek;
· Materiały szkoleniowe.
Cena: 290 zł
PROGRAM
1 Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej (Komunikaty „Ja”, pytania i informacje zwrotne)
· Komunikat „Ja” a komunikat „Ty”
· Podstawowe narzędzia komunikacyjne: pytania i ich rola w komunikacji (otwarte, zamknięte, sugerujące)
· Podstawowe narzędzia komunikacyjne: informacja zwrotna (jak ją prawidłowo sformułować, jak ją przekazywać)
· Rola informacji zwrotnych (Okna Johari)
· Przyczyny powodzenia i niepowodzenia w komunikacji
2 Skuteczna komunikacja – konstruktywne słuchanie i parafraza
· Rozwijanie umiejętności konstruktywnego słuchania
· Zasady dobrej komunikacji
· Parafraza i wzajemne zrozumienie
· Komunikacja a rywalizacja
3 Moje uszy komunikacyjne
· Model komunikacyjny Von Thuna
· Cztery płaszczyzny wypowiedzi i ich konsekwencje
· Test na komunikacyjne uszy Von Thuna (autodiagnoza własnego stylu komunikacyjnego)
4 Komunikacja w praktyce, czyli jak asertywnie krytykować i jak asertywnie chwalić
· Asertywny styl komunikacji i rola asertywności w komunikacji
· Narzędzia asertywnej komunikacji: FUO
· Asertywna krytyka i asertywna pochwała
5 Słów parę o tym, co utrudnia nam wzajemne zrozumienie: szumy i bariery komunikacji interpersonalnej
· Przyczyny zniekształceń w komunikacji
· Szumy i bariery komunikacji interpersonalnej
6 Poza słowami: głos i komunikacja niewerbalna
· Jak ton głosu wpływa na komunikację
· Komunikacja werbalna a komunikacja niewerbalna
· Perswazja niewerbalna
· Moje ciało mówi: związek pomiędzy zachowaniem a nastawieniem do drugiej osoby
ZAPRASZAMY!