Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych.
Poniżej znajdą Państwo program szkolenia oraz informację dot. kosztów i zapisów.
REKLAMACJA CZYLI PREZENT
Program 1 dniowego warsztatu:
1. REKLAMACJA Z PUNKTU WIDZENIA KLIENTA.
• Pozytywne i negatywne doświadczenia w roli klienta reklamacyjnego.
2. CO TO JEST FILOZOFIA „REKLAMACJA CZYLI PREZENT” ?
• Definicja reklamacji • Kto i dlaczego składa reklamacje?
• Psychologiczne aspekty obsługi Klienta reklamacyjnego
• Dlaczego warto polubić reklamacje Klientów?
• Specyfika komunikacji korespondencyjnej
• Reklamacja, czy zgłoszenie? Jak rozpoznawać różnice
• Reklamacja jako najlepsza okazja do zbadania rynku
• Rola emocji w komunikacji z klientem reklamacyjnym.
3. PIERWSZY KONTAKT Z KLIENTEM REKLAMACYJNYM.
• Kreowanie pozytywnego pierwszego wrażenia i zaciekawienia
• Pewność siebie i pozytywne nastawienie - dlaczego to takie ważne?
• Praktyczna znajomość procesu komunikowania się kluczem do zdobycia przewagi w rozmowie reklamacyjnej. Co to są, jak powstają i jak eliminować szumy komunikacyjne?
• Narzędzia komunikacji werbalnej (aktywne słuchanie, odpowiednie pytania)
• Świadomość wpływu elementów komunikacji werbalnej (ton głosu, tempo) oraz niewerbalnej (postawa ciała, mimika, uśmiech
• Dlaczego emocje przysłaniają racjonalne myślenie i jak temu zapobiegać?
• Reguła WZAJEMOŚCI w kontakcie z klientem reklamacyjnym
• Reguła DOWARTOŚCIOWANIA klienta reklamacyjnego.
4. NEGATYWNE EMOCJE KLIENTA I SPOSOBY RADZENIA SOBIE Z NIMI.
• Sposoby na dyskusję z Klientem z wyłączeniem negatywnych emocji
• Rozpoznanie mechanizmów tworzących negatywne emocje • Co może prowokować wzburzenie i emocje Klienta? • Jakich zwrotów używać, a jakich sformułowań wystrzegać się? • Jak odpowiadać na trudne pytania?
• Strategie radzenia sobie ze złością Klienta, atakami werbalnymi
• Jak reagować, gdy Klient kłamie, manipuluje?
5. NARZĘDZIA ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI Z KLIENTEM REKLAMACYJNYM.
• Prowadzenie rozmowy z poszanowaniem godności Klienta
• Sposoby dowartościowania Klienta trudnego i roszczeniowego
• Umiejętność oddzielania faktów od opinii
• Definicja asertywności
• Umiejętność odbierania krytyki Klienta: uzasadnionej i nieuzasadnionej
• Komunikat "JA" • „Zdarta płyta” • Model FUKO w komunikacji z klientem reklamacyjnym
• Model asertywnego reagowania na krytykę
• Informacja zwrotna
6. KONTAKT KORESPONDENCYJNY Z KLIENTEM REKLAMACYJNYM. MODEL 7 KROKÓW WG. J.BARLOW & C.MOLLER LISTU ODPOWIADAJĄCEGO NA REKLAMACJE KLIENTÓW.
• Struktura pisma.
• Unifikacja, a indywidualne podejście do Klienta.
• Model 7 kroków pisma do Klienta.
Podziękuj Klientowi za napisanie w danej sprawie
Poinformuj, że jest to ważne dla Ciebie i że przeanalizowałeś dokładnie opisaną sprawę.
Odnieś się do meritum sprawy opisując ją w sposób zindywidualizowany, językiem Klienta, tak aby miał przekonanie, że jest traktowany podmiotowo i że jest dla Ciebie ważny i traktujesz go szczególnie.
Wyjaśnij dokładnie na czym polega nieporozumienie, ale NIE OBWINIAJ Klienta.
Poinformuj, że nie ma możliwości pozytywnego rozpatrzenia reklamacji
Złóż formę zadośćuczynienia (jeśli jest taka możliwość) formułując to w odniesieniu do typu osobowości Klienta oraz zwracając uwagę na kluczowe sformułowania dotyczące oczekiwań klienta zawartych w piśmie
Poinformuj o zakończeniu postępowania reklamacyjnego • Odpowiedź negatywna /pozytywna – analiza struktury – warsztat. Bank zunifikowanych zwrotów stosowanych
Jak nie obwiniać Klienta?
Technika komunikatów bezosobowych
Technika społecznego dowodu słuszności
Technika rozmywania odpowiedzialności
7. PODSUMOWANIE I PRZYPOMNIENIE POZNANYCH NARZĘDZI KOMUNIKACYJNYCH Z KLIENTEM REKLAMACYJNYM. Metody prowadzenia powyższego szkolenia: W trakcie szkolenia zastosowane zostaną zróżnicowane metody uczenia ludzi dorosłych, gwarantujące pełne zaangażowanie uczestników szkolenia, będą to między innymi: Studia i analiza przypadków, symulacje, odgrywanie ról i informacja zwrotna dla uczestników, mini wykłady, dyskusje moderowane, ćwiczenia indywidualne i w podgrupach, filmy i nagrania audio, gry strategiczne, prezentacje trenerskie. ________________________________________
SPRAWY ORGANIZACYJNE:
TERMIN SZKOLENIA: 17 CZERWIEC 2015r. ( w godzinach 09:00-17:00 )
MIEJSCOWOŚĆ: WARSZAWA
KOSZT SZKOLENIA OD 1 UCZESTNIKA WYNOSI: 350 zł NETTO (+23% VAT)
Cena zawiera:
analizę przed szkoleniową i wybór najistotniejszych obszarów i zagadnień,
opracowanie programu szkolenia i jego realizacja w formie warsztatu,
materiały szkoleniowe (w formie książek),
salę szkoleniową z pełnym wyposażeniem,
przerwę kawową oraz poczęstunek w formie kanapek,
indywidualne konsultacje z trenerem,
imienne certyfikaty ukończenia szkolenia.
Zgłoszenia przyjmujemy do 4 czerwca 2015r.
Ograniczona ilość miejsc!!!
Tylko max 16 osób!
Zgłoszenia prosimy kierować na adres: Wyślij e-mail