DATOS – dostawca usług informatycznych związanych z bazami danych.
Specjalizujemy się zwłaszcza w obsłudze baz tekstowych. Wiemy bardzo dużo o ich analizowaniu, przetwarzaniu i wykorzystywaniu. Na podstawie baz danych tworzyliśmy automatycznie składane publikacje, w tym: książki telefoniczne, spisy kodów pocztowych, tabele klasyfikacji, rejestry archiwów.
Od kilkunastu lat największym odbiorcą produktów i usług DATOS jest wiodący wydawca książek telefonicznych – firma Polskie Książki Telefoniczne. Sp. z o.o.
Zdobywaliśmy doświadczenie, współpracując również z Pocztą Polską, Instytutem Informacji Naukowej, Technicznej i Ekonomicznej, Polskim Komitetem Normalizacyjnym i Archiwum Głównym Akt Dawnych.
Od 1999 r. rozszerzyliśmy zakres naszych usług o tworzenie przenośnych prezentacji danych na CD, w Internecie i telefonach komórkowych (serwisy WAP).
Firma została założona przez dr inż. Stanisława Romańskiego w 1994 r. Powstała z myślą o zapewnieniu klientom kompleksowych usług projektowania, utrzymania, przetwarzania i prezentacji baz danych.
Podczas kilkunastu lat swojej działalności firma DATOS zrealizowała wiele projektów, uzyskując bogate doświadczenie.
Zapraszamy do współpracy!
Zachęcamy do skorzystania z naszych usług.
Dbając o zadowolenie naszych Klientów, staramy się wyróżniać w następujących dziedzinach:
ELASTYCZNOŚĆ:
- jesteśmy otwarci na różne formy współpracy – usługi wykonujemy u nas lub w siedzibie
Klienta;
- elastycznie podchodzimy do godzin pracy - z wyjątkiem niedziel - jesteśmy do dyspozycji
Klienta o każdej rozsądnej porze.
KONTAKT Z KLIENTEM:
- każdego Klienta traktujemy indywidualnie - dlatego realizowane prace są zawsze
wyjątkowe - tak jak wyjątkowe są Firmy, dla których pracujemy.
PRZEWAGA KOSZTOWA:
- jesteśmy małą firmą, więc nasze koszty są stosunkowo niskie.
JAKOŚĆ OBSŁUGI:
- mamy doświadczenie, możemy pochwalić się działającymi realizacjami, co znajduje
potwierdzenie w opiniach klientów i niezależnych jurorów.
Czyszczenie zawartości bazy danych polega na zestandaryzowaniu zapisów wartości w bazie tak,
by były możliwe jednolite i zgodne ze słownikami.
Tam, gdzie różnice zapisu nie niosą dodatkowych, istotnych informacji, dane powinny być podane identycznie.
Główny proces porządkowania jest zwykle wykonywany automatycznie, w oparciu o zbiór precyzyjnie zdefiniowanych wcześniej reguł. Niejednokrotnie jest to skomplikowany proces, gdyż o ile zwykle względnie łatwo poprawiać w bazie pojedyncze wpisy, o tyle zmiany w całej bazie mogą wymagać złożonej analizy jej zawartości i uwzględnienia wzajemnych powiązań między danymi z różnych rekordów.
Niektóre z tych decyzji wymagają akceptacji operatora, zwłaszcza gdy poprawiane dane mogą być wieloznacznie interpretowane.
Korzyści:
- łatwiejsza kontrola poprawności danych,
- lepsze raportowanie,
- większa wiarygodność danych,
- możliwość skutecznej segmentacji danych,
- zwiększenie efektywności wykonywanej Wyślij e-mail .
Przykłady/Praktyka:
Deduplikacja to proces eliminacji z bazy danych rekordów równoważnych, jednak niekoniecznie identycznych.
Stosowana jest do łączenia dwóch niezależnych zbiorów danych w celu uzyskania zintegrowanej bazy bez powtarzających się informacji. Innym zastosowaniem deduplikacji jest pomijanie w bazie rekordów, które powielają informacje zawarte już w innych rekordach. Możemy jednak, usuwając powtarzające się rekordy, zachować jednocześnie dane, które wcześniej były rozproszone.
Proces deduplikacji składa się z kilku podstawowych faz:
- wyboru kryteriów i łączenia w grupy rekordów potencjalnie powielających się,
- wyboru rekordów nadmiarowych do usunięcia,
- ustalenia grup danych, które mogą być przenoszone pomiędzy rekordami
równoważnymi,
- wzbogacenia rekordów pozostających w bazie, informacjami z rekordów wybranych
do usunięcia,
- usunięcia rekordów zbędnych.
Optymalne wyniki deduplikacji uzyskuje się, łącząc ten proces z Wyślij e-mail .
Korzyści:
- obniżenie kosztów poprzez jednokrotną obsługę każdej z informacji (np. tylko
jeden kontakt z klientem, jeden wykonany telefon, jeden wysłany katalog),
- podwyższenie skuteczności poprzez wzbogacenie posiadanych danych,
- zwiększenie precyzji raportów (lepsza identyfikacja, jednokrotne zliczanie).
Przykłady / praktyka:
Grupy rekordów potencjalnie równoważnych dobierane wg zasady: identyczna miejscowość, identyczna nazwa firm.
Zaznaczony adres stanowi zestaw pól obsługiwanych razem podczas przenoszenia danych miedzy rekordami. Podczas sklejania danych uwzględniane są wartości pól z całego zestawu.
Zaznaczone zostały rekordy wybrane do usunięcia.
Obraz bazy po dokonanej deduplikacji:
Bazy danych, zwłaszcza utrzymywane dłuższy czas, ewoluują. Zmieniają się potrzeby użytkowników, zmieniają sposoby i reguły aktualizacji. Bazy niekiedy podlegają awariom itd. Masowe aktualizacje mogą spowodować pojawienie się zdublowanej informacji. Może pojawić się niezgodność pomiędzy zakładanym schematem bazy danych, a jej zawartością. Wszystkie te zjawiska powodują, że okresowo potrzebne jest zbadanie faktycznej zawartości bazy i sporządzenie odpowiedniego raportu.
Raport stanu bazy podaje przede wszystkim statystyki pojawiających się w bazie błędów m.in.: niezgodności wartości ze słownikami kontrolnymi, braku spójności między rekordami, naruszenia reguł poprawności (np. numerów NIP, REGON, PESEL) itp.
Wykonanie raportu stanu bazy danych jest wstępną czynnością przed Wyślij e-mail
i Wyślij e-mail danych w bazie.
Korzyści:
- ocena jakości danych i istniejących zagrożeń,
- ocena możliwości wykorzystania danych zawartych w bazie,
- możliwość rozplanowania przez administratora bazy danych prac porządkowych,
- możliwość zaplanowania procesu łączenia (wzbogacania) bazy z danymi zewnętrznymi,
- ułatwienie modyfikacji reguł kontroli procesu pozyskiwania i wprowadzania danych.