Termin szkolenia: 03-05.03.2009 r.
Celem szkolenia jest pokazanie najważniejszych i najskuteczniejszych technik perswazyjnych i manipulacyjnych na praktycznych przykładach. Szkolenie skierowane jest do studentów, którzy chcą wywierać wpływ na innych ludzi (na wykładowców, pracodawców, partnerów i innych). Prowadzący będzie przedstawiał etyczne sposoby aktywnego i biernego wywierania wpływu oraz pokaże sposoby przeciwdziałania i odparcia prób manipulacji.
Forma zajęć:
Szkolenie będzie miało charakter praktyczny z elementami mini-wykładów w trakcie prowadzonych zajęć. Wykorzystane zostaną ćwiczenia indywidualne i grupowe, scenki, burza mózgów i zajęcia praktyczne.
Prowadzący:
Jakub B. Bączek – szkoleniowiec komunikacji interpersonalnej, autor 2 książek oraz wielu innych publikacji z tematów psychologicznych i pedagogicznych, jeden z najpopularniejszych trenerów animacyjnych w Polsce. Z wykształcenia jest mgr pedagogiki, wychowania fizycznego i pracownikiem socjalnym, ale swoje życie związał z psychologią i animacją czasu wolnego. Na co dzień wykłada w trzech śląskich uczelniach i prowadzi szkolenia na terenie całej Europy. Na jego zajęcia zjeżdżają się kursanci ze wszystkich zakątków kontynentu, a jego książki rozchodzą się w błyskawicznym tempie. Jakub B. Bączek swoje doświadczenia czerpał w takich miejscach jak Majorka, Szwajcaria, Niemcy, Anglia, Finlandia czy Jamajka. Pracował jako manager i dyrektor HR. Współpracował z takimi markami jak TVN, Radio Zet, Happy Events czy Neckermann Polska, obecnie związany jest z Firmą PROSTAFF POLSKA. Swoje szkolenia prowadzi z pasją i pełnym zaangażowaniem – oprócz wiedzy i doświadczenia przekazuje swoim kursantom sporo energii i inspiracji do samodzielnej pracy.
Program:
1. Perswazja, czyli wywieranie wpływu na ludzi – wprowadzenie
1.1. Pojęcie perswazji
1.2. Komunikat perswazyjny
1.3. Różnica między perswazją a manipulacją
1.4. Wywieranie wpływu na ludzi
2. Zasady wywierania wpływu na ludzi według R. Cialdiniego
2.1. Zasada słuszności społecznej
2.2. Zasada wzajemności
2.3. Zasada autorytetu
2.4. Zasada sympatii
2.5. Zasada konsekwencji
2.6. Zasada kontrastu
3. Proces perswazyjny i jego składniki
3.1. Składniki procesu komunikacji
3.2. Komunikacja perswazyjna i jej elementy
3.3. Kod perswazyjny
3.4. Nadawca i odbiorca komunikatów perswazyjnych
3.5. Kontekst perswazji
3.6. Perswazja na przykładzie reklam TV
4. Perswazyjna komunikacja niewerbalna
4.1. Komunikacja werbalna i niewerbalna w badaniach psychologów
4.2. Mowa ciała jako najważniejszy element komunikacji
4.3. Mimika, gesty, timing i area-modulation
4.4. Adekwatność mowy ciała do treści werbalnych
5. Wywieranie wpływu na ludzi za pośrednictwem telefon
5.1. Skuteczny telemarketing
5.2. Zasady techniczne perswazji przez telefon
5.3. Zasady werbalne perswazji telefonicznej
5.4. Mowa ciała w telemarketingu
6. Wywieranie wpływu na ludzi poprzez e-mail
6.1. Wygląd i edycja maila
6.2. Najważniejsze składniki perswazji poprzez e-mail
6.3. Czcionki, bannery i stopki
6.4. Feedback w mailu
6.5. Zarządzanie mailami w procesie perswazyjnym
7. Zachowania ekspresyjne i recepcyjne w perswazji
7.1. Perswazja ekspresyjna
7.2. Perswazja recepcyjna
8. Reklama jako przykład komunikatów perswazyjnych
9. Ćwiczenia perswazyjne i przeciwdziałanie manipulacjom
10. Utrwalenie wiadomości szkoleniowych i ewaluacja
W cenę wliczone są:
e) zniżki na kolejne szkolenia
Szczegóły szkolenia:
WTOREK
17.00 - 18.30 - Perswazja i manipulacje - wprowadzenie (2h)
18.30 - 18.45 - Przerwa kawowa
18.45 - 20.15 - Zasady wywierania wpływu na ludzi (2h)
20.15 - 20.30 - Przerwa kawowa
20.30 - 21.15 - Mowa ciała a perswazja (1h)
CZWARTEK
17.00 - 18.30 - Skuteczna rozmowa telefoniczna (2h)
18.30 - 18.45 - Przerwa kawowa
18.45 - 20.15 - Perswazja poprzez e-mail (2h)
20.15 - 20.30 - Przerwa kawowa
20.30 - 21.15 - Ćwiczenia perswazyjne i manipulacyjne (1h)
Korzyści z ukończenia szkolenia:
nauczysz się, jak bronić się przed manipulacjami innych.
Kontakt:
Paweł Cieślak
GG: 3933545
skype: stageman.polska