W ostatnich latach liczba klientów pozyskiwanych przez internet wzrasta w coraz szybszym tempie. Z jednej strony niewątpliwie przyczynił się do tego ogólny wzrost liczby internautów. Według badania NetTrack, w 2010 roku już ponad połowa Polaków powyżej 15 roku życia aktywnie korzysta z internetu. Jeszcze w 2001 roku było w Polsce zaledwie 12% aktywnych internautów.
Dziś Groupon City Deal jest w Polsce niekwestionowanym liderem wśród portali oferujących możliwość zakupów grupowych. Serwis, działający już w 37 państwach, rozpoczął swoją działalność w Polsce na początku zeszłego roku i rozwija się w niesamowitym tempie. W podobnym czasie do Groupon’a powstał także jego polski odpowiednik Gruper.pl. Dziś tego typu witryn internetowych działa w Polsce już kilkanaście. Według badań PBI, w listopadzie 2010 roku na strony zakupów grupowych zaglądało już 18 % wszystkich Internautów, a 42% z nich dokonało już zakupów.
Zasada, według której serwisy działają jest bardzo prosta. Oferują one swoim użytkownikom możliwość zakupów po bardzo atrakcyjnej cenie. Warunkiem otrzymania rabatu, sięgającego niekiedy do 80%, jest udział w zakupach określonej przez usługodawcę liczby klientów. Dodatkowo, aby zachęcić internautów do podjęcia szybkiej decyzji, oferta jest aktywna przez stosunkowo krótki czas, co niewątpliwie zwiększa atrakcyjność oferty. Na dzień dzisiejszy znalezienie odpowiedniej liczby chętnych do skorzystania z danej oferty nie stanowi większego problemu. Grouper.pl rozsyła codziennie nowe propozycje do wszystkich zarejestrowanych użytkowników.
Umieszczenie swojej oferty w jednym z serwisów zakupów grupowych daje przede wszystkim możliwość wypromowania swojej oferty. Koszty takiej promocji są indywidualne i zależą od oferty. Przede wszystkim przedsiębiorca musi uwzględnić rabat, na tyle duży, aby zdołał przyciągnąć odpowiednią liczbę nabywców. Pozostała kwota zostaje podzielona między właścicieli portalu z zakupami grupowymi, a usługodawcę. Ostateczne zyski są zazwyczaj symboliczne, jeśli w ogóle pokrywają koszty sprzedaży.
Z tego względu najczęściej to usługi są wystawiane na tego typu portalach. Sprzedaż produktów po kosztach, na tak dużą skalę, może okazać się niewspółmierna do przyszłych zysków. W przypadku usług, gdzie opinia i zaufanie ze strony klientów jest jednym z głównych kryteriów wyboru, można liczyć, że klient zachęcony promocją wróci w przyszłości.