W ostatnich latach liczba klientów pozyskiwanych przez internet wzrasta w coraz szybszym tempie. Z jednej strony niewątpliwie przyczynił się do tego ogólny wzrost liczby internautów. Według badania NetTrack, w 2010 roku już ponad połowa Polaków powyżej 15 roku życia aktywnie korzysta z internetu. Jeszcze w 2001 roku było w Polsce zaledwie 12% aktywnych internautów.
Mimo wszystko, pojawiają się coraz częstsze głosy, że taki klient, przyzwyczajony do okazyjnych cen, będzie poszukiwał nowych ofert, zamiast wracać do sprawdzonego usługodawcy. Na razie jest jeszcze za wcześnie, aby zweryfikować takie stwierdzenie. Mimo wszystko usługodawcy korzystają z tej formy promocji licząc, że w przyszłości przełoży się ona na realne zyski.
Przyglądając się dotychczasowym ofertom, wystawianym na portalach oferujących zakupy grupowe, można stwierdzić, że do najpopularniejszych należą: pobyty w SPA, obiady w restauracjach, zabiegi u kosmetyczki lub fryzjera, a także wszelkiego rodzaju usługi hotelarskie.
Dzięki tej formie sprzedaży, usługi dotychczas postrzegane jako luksusowe lub dodatkowe, stają się powszechnie dostępne. Klient zaczyna po nie sięgać ze względu na przystępną cenę. Niekiedy pojawiają się także oferty usług niestandardowych, które w ten sposób chcą zwrócić uwagę potencjalnych klientów na nowe możliwość. Wydaje się, że jest to wyjątkowo trafiona forma promocji w takim wypadku.
Z danych zawartych w raporcie PBI wynika, że większość użytkowników tego typu serwisów stanowią kobiety (59%). Połowa wszystkich użytkowników to osoby w wieku 15 - 34 lata (58%). Dodatkowo warto zaznaczyć, że oferta serwisów grupowych jest skierowana głównie do mieszkańców dużych i średnich miast. Lider rynku - Gruper.pl oferuje „deale” w ponad 50 miastach, a Groupon.pl w ponad 20 miastach. Według raportu PBI w dużych miastach powyżej 500 tys. mieszkańców zasięg serwisów zakupów grupowych w październiku sięgnął 23%. Wynika z tego, że prawie 1/4 internautów z tych miast korzystała z nich (niezależnie czy dokonali zakupu czy nie). Mimo wszystko 30% odwiedzających serwisy to mieszkańcy wsi.
Prowadząc małą lub średnią firmę usługową niewątpliwie trzeba zrobić wszystko, aby zaistnieć ze swoją ofertą w internecie. Wraz z rozwojem internetu, pojawia się coraz więcej nowych form promocji, które przy niskich nakładach finansowych mogą przełożyć się na duże zyski.