Marketing to wszelkie działania w firmie, których celem jest w głównej mierze wsparcie sprzedaży usług lub produktów. Działania te realizowane są z wykorzystaniem opracowanych technologii i metod. Rola marketingu, oprócz wspierania sprzedaży, buduje również świadomość marki i jej pozycję na rynku.
Marketing internetowy to jedna z gałęzi marketingu tradycyjnego, obejmująca wszelkie strategie i działania wspierające sprzedaż usług, produktów oraz kształtujące pozytywny wizerunek firmy w Internecie.
Co roku przybywa coraz więcej firm, które decydują się na marketing internetowy, głównie ze względu na jego dostępność, w miarę niski koszt i szybki czas zwrotu. W związku z ciągłym rozwojem Internetu, technologii, postępem komputeryzacji społecznej oraz coraz większą obecnością firm i potencjalnych klientów w Internecie, marketing elektroniczny staje się coraz bardziej popularny.
Narzędzia marketingowe, które są podstawowym elementem e-marketingu, pozwalają skutecznie wdrażać i prowadzić działania marketingowe w danym rodzaju marketingu sieciowego, a tym samym prowadzą je do doskonalenia. Są one zwykle tworzone przez specjalistów ze społeczności marketingu internetowego, ale także przez profesjonalne firmy, które wiedzą, jak usprawnić pracę innych w oparciu o swoje doświadczenie w określonej dziedzinie e-marketingu. Znają oni wszystkie dostępne narzędzia, które potrafią skutecznie wykorzystać.
Generalnie wizytówki elektroniczne nie różnią się zbytnio od znanych wizytówek tradycyjnych. Podobnie jak w wersji papierowej, również w tym przypadku przyświeca nam główny cel: szybkie i łatwe nawiązanie kontaktu z jak najszerszym gronem potencjalnych klientów, inwestorów i partnerów biznesowych.
Zmienił się tylko format, tym razem mamy do czynienia z wersją cyfrową – w ten sposób wyświetlamy w jednym miejscu konkretne dane kontaktowe, numer telefonu, adres strony internetowej itp., po czym w prosty sposób możemy wysyłać i udostępniać wybranym osobom. W związku z dynamicznym rozwojem branży e-commerce pojawiły się serwisy takie jak LinkedIn. Niemal wszystkie osoby działające w Internecie mają własne strony. Elektroniczna wizytówka jest koniecznością. Dylemat – którą wybrać i gdzie przygotować?