W świecie, w którym mnóstwo rzeczy jest skomercjalizowanych, coraz popularniejsze są pojęcia takie jak chociażby reklama, marketing czy PR, a więc Public Relations. Wiele osób wyznaje opinię, że działania z zakresu marketingu czy PR mają za cel wprowadzanie w błąd klientów czy też partnerów handlowych. Taka opinia wynika najczęściej z nieznajomości tematu. Public Relations to zespół technik, które mają na celu budowanie i utrzymyawnie pozytywnych relacji między organizacją a jej otoczeniem. Obok reklamy, PR stanowi część szerszego procesu, znanego jako marketing. Do zakresu zleceń dla public relations należy np. rzecznictwo prasowe. Ma ono na celu nie wprowadzanie otoczenia w błąd, ale przede wszystkim przekazywanie informacji o działaniach podejmowanych przez organizację. Niewiele osób ma świadomość, że istnieje kryzysowe public relations. Jest ono niesłychanie ważne w sytuacji zaistnienia kryzysu. Dla przykładu, w sytuacji, kiedy z organizacji wycieknie jakaś niepewna informacja powodująca zamieszanie w otoczeniu, odpowiednie podmioty podejmują działania czy to prostujące, czy wyjaśniające. Public relations to także działalność wydawnicza, czy organizacja różnych wydarzeń. Trzeba pamiętać, że public relations nie ma za cel oszukiwania otoczenia przez organizację. Jest ono niezwykle istotną działalnością, ponieważ dobrze prowadzone wpływa na pozytywne relacje pomiędzy organizacją a jej otoczeniem. Kiedy bowiem organizacji brakuje działań piarowskich, ludzie uskarżają się, że z organizacją ciężko jest się komunikować.