W świecie, w którym wiele rzeczy jest skomercjalizowanych, coraz popularniejsze są pojęcia takie jak chociażby reklama, marketing czy PR, a więc Public Relations. Mnóstwo osób wyznaje opinię, że działania z zakresu marketingu czy PR mają za cel okłamywanie klientów czy też partnerów handlowych. Taka opinia wynika najczęściej z nieznajomości tematu. Public Relations to zespół technik, które mają za cel kreowanie oraz podtrzymywanie pozytywnych relacji między organizacją a jej otoczeniem. Obok reklamy, PR stanowi część szerszego procesu, znanego jako marketing. Do zakresu zleceń dla public relations należy na przykład rzecznictwo prasowe. Ma ono za cel nie wprowadzanie otoczenia w błąd, lecz przede wszystkim przekazywanie informacji o działaniach podejmowanych przez organizację. Niewielu ludzi zdaje sobie sprawę, że istnieje kryzysowe public relations. Jest ono niezwykle ważne w sytuacji pojawienia się kryzysu. Przykładowo, w momencie, gdy z organizacji wycieknie jakaś niepewna informacja powodująca zamieszanie w otoczeniu, właściwe podmioty podejmują działania czy to prostujące, czy wyjaśniające. Public relations to też chociażby działalność wydawnicza, czy organizacja różnych wydarzeń. Trzeba pamiętać, że public relations nie ma za cel oszukiwania otoczenia przez organizację. Jest ono niezwykle istotną działalnością, gdyż dobrze prowadzone wpływa na pozytywne relacje między organizacją a jej otoczeniem. Kiedy bowiem organizacji brakuje działań piarowskich, ludzie skarżą się, że z organizacją ciężko jest się komunikować.