Reklama jest tym elementem marketingu, który towarzyszy nam niemal na każdym kroku. Przybiera ona różną postać. Najbardziej popularna i przy okazji wywołująca najwięcej frustracji jest reklama w TV. Reklama zewnętrzna już tak bardzo negatywnie postrzegana nie jest, pod warunkiem jednak, że jej kolorystyka, używając kolokwializmu, nie bije po oczach. Szyldy, banery czy na przykład reklama świetlna ma za cel przykucie uwagi potencjalnego odbiorcy. Osoby odpowiadające za fachowe kampanie reklamowe muszą zdawać sobie sprawę, iż jednym z istotnych elementów reklamy jest jej kolorystyka. Kolory w reklamie dzielimy przede wszystkim na jasne i ciemne oraz ciepłe i zimne. Barwy jasne ciepłe mają na celu wywoływanie przede wszystkim bardzo ogfitujących w emocje skojarzeń. Weźmy pod uwagę na przykład kolor pomarańczowy. Kojarzy się on z radością, zabawą energią. Podobnie jest z kolorem różowym. Barw tych nie powinno się jednak stosować, kiedy chce się przedstawić jakiś produkt jako luksusowy. Ciężko wziąć bowiem za poważną reklamę, w której luksusowy samochód przedstawiony jest w kolorze żółtym. Z luksusem kojarzą się nam kolory ciepłe i ciemne zarazem. Dobrym przykładem jest tutaj kolor bordo, szkarłat lub purpura. Kolory zimne mogą się przydać w sytuacji, gdy chcemy wzbudzić w odbiorcy poczucie bezpieczeństwa. Idealnym przykładem jest tutaj kolor niebieski. Ale popularny jest również kolor zielony, występujący bardzo często w reklamach banków czy firm ubezpieczeniowych, które chcą, aby klient korzystając z ich usług czuł się przede wszystkim bezpiecznie. Trzeba pamiętać, że kolor szary powiększa wizualnie te elementy, które znajdują się w pobliżu elementów nim wypełnionych. Kiedy zatem chcemy zwrócić uwagę konsumenta na obrazek znajdujący się obok napisu, czasami warto napis opatrzyć właśnie kolorem szarym. Chyba, że reklamujemy chociażby zabawki dla dzieci, wtedy szarość zdecydowanie jest niewskazana. Ludzie odruchowo odwracają wzrok od elementów czarnych. Kiedy widzą na szyldzie coś czarnego, momentalnie szukają innych elementów. Warto o tym pamiętać. Z kolei kolor biały kojarzy się z czystością i w większości przypadków budzi pozytywne odczucia. Dobrze jest znać reguły dobierania kolorów w reklamie. Trzeba jednak mieć na uwadze, że równie ważna, jak ustalone zasady, jest pomysłowość.