Reklama jest tym elementem marketingu, który towarzyszy nam niemal na każdym kroku. Przybiera ona różną postać. Najpopularniejsza i jednocześnie wywołująca najwięcej frustracji jest reklama w TV. Reklama zewnętrzna już tak negatywnie odbierana nie jest, pod warunkiem jednak, że jej kolorystyka, mówiąc kolokwialnie, nie bije po oczach. Szyldy, banery czy chociażby reklama świetlna ma za cel zwrócenie uwagi potencjalnego klienta. Osoby odpowiadające za profesjonalne kampanie reklamowe muszą zdawać sobie sprawę, iż jednym z istotnych elementów reklamy jest jej kolorystyka. Kolory w reklamie dzieli się przede wszystkim na ciemne i jasne oraz ciepłe i zimne. Barwy jasne ciepłe mają za cel wywoływanie przede wszystkim niezwykle bogatych w emocje skojarzeń. Weźmy pod uwagę na przykład kolor pomarańczowy. Kojarzy się on nam z radością, zabawą energią. Podobnie jest z barwą różową. Barw tych nie powinno się stosować, kiedy chce się przedstawić jakiś produkt jako luksusowy. Ciężko wziąć bowiem za poważną reklamę, w której luksusowa limuzyna przedstawiona jest w kolorze żółtym. Z luksusem kojarzą się nam barwy ciemne i ciepłe zarazem. Dobrym przykładem jest tutaj kolor purpura, bordo lub szkarłat. Barwy zimne mogą się przydać w sytuacji, gdy chcemy wzbudzić poczucie bezpieczeństwa. Idealnym przykładem jest tutaj kolor niebieski. Ale popularny jest również kolor zielony, występujący bardzo często w reklamach banków czy firm ubezpieczeniowych, które chcą, aby klient korzystając z ich usług czuł się przede wszystkim bezpiecznie. Warto pamiętać, że kolor szary powiększa wizualnie te elementy, które znajdują się obok elementów nim wypełnionych. Kiedy zatem chcemy zwrócić uwagę odbiorcy na obrazek znajdujący się obok napisu, czasami warto napis opatrzyć właśnie szarym kolorem. Chyba, że reklamujemy chociażby produkty dla dzieci, wtedy szarość zdecydowanie jest niewskazana. Ludzie odruchowo odwracają wzrok od elementów czarnych. Kiedy widzą na szyldzie coś czarnego, momentalnie poszukują innych elementów. Warto mieć to na uwadze. Z kolei kolor biały często kojarzy się z czystością i w większości przypadków budzi pozytywne skojarzenia. Dobrze jest znać zasady dobierania kolorów w reklamie. Warto jednak mieć na uwadze, że równie ważna, jak ustalone zasady, jest pomysłowość.