Reklama jest elementem marketingu, który towarzyszy nam niemal na każdym kroku. Przybiera różną postać. Najpopularniejsza i przy okazji wywołująca najwięcej frustracji jest reklama telewizyjna. Reklama zewnętrzna już tak bardzo źle postrzegana nie jest, pod warunkiem , że jej kolorystyka, używając kolokwializmu, nie razi po oczach. Szyldy, banery czy na przykład reklama świetlna ma na celu przykucie uwagi potencjalnego klienta. Osoby odpowiadające za fachowe kampanie reklamowe muszą zdawać sobie sprawę, że jednym z istotnych elementów reklamy jest jej kolorystyka. Kolory w reklamie dzieli się przede wszystkim na ciemne i jasne oraz ciepłe i zimne. Barwy jasne ciepłe mają za cel wywoływanie przede wszystkim bardzo ogfitujących w emocje skojarzeń. Weźmy pod uwagę chociażby kolor pomarańczowy. Kojarzy się on nam z radością, zabawą energią. Podobnie jest z kolorem różowym. Barw tych nie powinno się jednak stosować, gdy chce się przedstawić jakiś produkt jako luksusowy. Ciężko wziąć bowiem za poważną reklamę, w której luksusowy samochód przedstawiony jest w kolorze żółtym. Z luksusem kojarzą się barwy ciemne i ciepłe zarazem. Dobrym przykładem jest tutaj kolor bordo, szkarłat lub purpura. Kolory zimne mogą się przydać w momencie, gdy chcemy wzbudzić poczucie bezpieczeństwa. Świetnym przykładem jest tutaj kolor niebieski. Ale popularny jest również kolor zielony, obecny bardzo często w reklamach banków czy firm ubezpieczeniowych, które chcą, aby klient korzystając z ich usług czuł się przede wszystkim bezpiecznie. Warto pamiętać, że kolor szary powiększa wizualnie elementy, które znajdują się obok elementów nim wypełnionych. Kiedy zatem chcemy zwrócić uwagę konsumenta na obrazek znajdujący się obok napisu, czasami warto napis opatrzyć właśnie szarą barwą. Chyba, że reklamujemy chociażby produkty dla dzieci, wtedy szarość zdecydowanie jest niewskazana. Ludzie odruchowo odwracają wzrok od elementów czarnych. Gdy widzą na szyldzie coś czarnego, momentalnie szukają innych elementów. Warto o tym pamiętać. Z kolei kolor biały kojarzy się z czystością i w większości przypadków budzi pozytywne skojarzenia. Dobrze jest znać reguły dobierania kolorów w reklamie. Warto jednak mieć na uwadze, że równie ważna, jak ustalone zasady, jest pomysłowość.