Globalny sukces Coca-Coli jest niezaprzeczalny. Jest to przykład tego jak ochrona marki doprowadziła do jej globalnego sukcesu. Receptura tego kultowego napoju od stu lat pozostaje tajemnicą. Ilość działań poczynionych, aby utrzymać tą tajemnicę jest zapewne ogromna. Logo Coca-Coli jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych znaków towarowych na świecie. Takich marek jest wiele. To pokazuje jak ochrona własności własnego przedsiębiorstwa jest ważna. Może być to czynnik, który doprowadzi naszą markę do sukcesu.
Coca-cola zdecydowała się na ochronę w ramach tajemnicy przedsiębiorstwa. Nie zdecydowała się na ochronę patentową, ponieważ wymaga ona ujawnienia odpowiedniemu urzędowi tego, czego nie chcielibyśmy ujawniać nikomu niezaufanemu. Patent też jest określony w czasie, a po jego czasie ochrona przestaje obowiązywać. W Polsce ochrona patentowa jest udzielana na okres 20 lat. W tym czasie przedsiębiorstwo ma monopol na korzystanie ze swojego wynalazku. Oznacza to, że przedsiębiorstwo zostaje uprawnione do wyłącznego korzystania z wynalazku w celach zarobkowych, bądź zawodowych, a każda inna firma ma zakaz korzystania z tego wynalazku.
Uzyskanie patentu to również korzyści płynące z tego statusu. Firma zyskuje dodatkowy składnik majątku i podnosi wartość przedsiębiorstwa. Można również starać się o dotacje unijne przed wykorzystaniem wynalazku do pierwszej produkcji. Patent to również prestiż i większa konkurencyjność na rynku. Najważniejszy wymóg jest taki, że wynalazek musi być całkowicie nowy, nieznany wcześniej na rynku. Procedura wymaga od nas podania o przyznanie patentu, a także dokładny opis wynalazku i jego specyfikacji. W Polsce papierologia i biurokracja zniechęcają dużo firm do walki o przyznanie wyłączności na korzystanie z wynalezionej technologii. Z pomocą przychodzą rzecznicy patentowi, którzy mają doświadczenie w tego typu sprawach, przeprowadzą nam przez całą procedurę, a także zadbają o opis, który pozwoli na przyznanie patentu. Również wzrosną nasze szanse w uzyskaniu dotacji unijnych. Obecnie rosnąca konkurencja na rynku, a także rozwój technologii wymagają od nas zdecydowanych działań w celu zabezpieczenia swojego własnego interesu.