Organizacja imprez z pewnością jest jednym z ciekawszych zajęć dla młodych ludzi po studiach. Mają oni wiele energii, bardzo lubią się bawić, a planowanie różnych tego typu wydarzeń jest dla nich bardzo ekscytująca. W sytuacji, gdy ci młodzi ludzie nie posiadają jeszcze własnej firmy, która zajmuje się tego rodzaju przedsięwzięciami, to mogą zacząć karierę od pomagania w takich firmach. Młodzi ludzie zazwyczaj są zatrudniani do pracy przy imprezach masowych jako służba informacyjna lub jako pracownicy techniczni. Nagłośnienie imprez jest ważnym elementem każdego wydarzenia. Sprawa nagłośnienia może sprawić, że impreza albo będzie należała do udanych albo kompletnie nie. Oświetlenie imprez również odgrywa znaczącą rolę, choć już zdecydowanie mniej ważną niż muzyka. Muzyka jest jedną z istotniejszych spraw na imprezach, zwłaszcza masowych. W sprawie organizacji imprez trzeba załatwiać bardzo dużo papierów. Pozwolenia na organizację wydarzenia , a także pewność bezpieczeństwa dzięki obecności patrolów oraz służb. Na takich imprezach obowiązkowa jest także karetka z służbami ratowniczymi. Planowanie I przygotowanie imprezy wymaga dużego zaangażowania oraz odpowiedzialności. Trzeba ściśle trzymać się terminów oraz trzeba pilnować czy dokumentacja jest dobrze podpisana i aktualna. Trzeba również przewidywać, że dana firma pośrednicząca w organizacji imprezy, może zmienić zdanie co do współpracy lub zerwać kontrakt. Ciężko przewidzieć takie sytuacje, ale konieczne jest branie tego pod uwagę. Kolejną kwestią jest reklama imprezy. Kwestia marketingowa przyczynia się do tego czy liczba osób, które zjawią się na miejscu będzie raczej spora, czy bardzo mała. W tej kwestii najłatwiej reklamować się drogą internetową, przez ulotki na mieście, marketing szeptany i własnych znajomych. W sytuacji, gdy organizujemy większe wydarzenie, dobrze jest zdobyć partnerów. Najlepiej takich znanych, że ich marka będzie kojarzona z imprezą. Wizerunek partnerów oraz sponsorów musi być zbliżony do tematyki wydarzenia. Z pewnością imprezy sportowej nie może reklamować firma tytoniowa. Konieczne jest unikanie tego typu błędów.