Organizacja imprez jest na pewno jednym z ciekawszych zajęć dla młodych ludzi po studiach. Posiadają oni sporo energii, uwielbiają się bawić, a planowanie różnych tego typu wydarzeń wydaje im się ekscytująca. W sytuacji, gdy studenci nie posiadają jeszcze własnej firmy, która prowadzi tego typu przedsięwzięcia, mogą oni rozpocząć karierę od pomagania w takich firmach. Studenci często są zatrudniani do pomocy przy imprezach masowych jako służba informacyjna lub jako pracownicy techniczni. Nagłośnienie imprez jest istotnym elementem każdego wydarzenia. Kwestia nagłośnienia może spowodować, że impreza będzie udana albo całkowicie nie. Oświetlenie imprez także odgrywa istotną rolę, choć już znacznie mniej ważną niż muzyka. Muzyka jest jedną z ważniejszych kwestii na imprezach, zwłaszcza masowych. W sprawie organizacji imprez konieczne jest, aby bardzo dużo papierów. Pozwolenia na zorganizowanie imprezy , a także pewność bezpieczeństwa w postaci obecności służb oraz patrolów. Na takich imprezach obowiązkowa jest również karetka z służbą ratowniczą. Organizacja imprez wymaga dużego zaangażowania oraz odpowiedzialności. Trzeba ściśle trzymać się terminów oraz trzeba sprawdzać czy dokumentacja jest aktualna i podpisana. Trzeba również przewidywać, że dana firma pośrednicząca w organizacji wydarzenia, może zmienić zdanie co do współpracy lub zerwać kontrakt. Nie jest łatwo przewidzieć takie informacje, ale trzeba brać to pod uwagę. Następną kwestią jest reklama imprezy. Kwestia reklamowa przyczynia się do tego czy liczba osób, które przyjdą na miejsce będzie raczej spora, czy bardzo mała. Tutaj najłatwiej ogłaszać się przez internet, przez ulotki na mieście, marketing szeptany i własnych znajomych. W momencie, gdy organizujemy większe wydarzenie, dobrze jest zdobyć partnerów. Najlepiej popularnych, gdzie ich marka będzie kojarzona z imprezą. Wizerunek partnerów , a także sponsorów powinien być zbliżony do tematu imprezy. Na pewno imprezy sportowej nie może reklamować firma tytoniowa. Konieczne jest unikanie tego typu błędów.