-
Znajomy przenosił konto i to był jakiś horror. Teoretycznie powinno to być 7 dni, a trwało prawie miesiąc. Bank ciągle coś wymyślał i jest problem z kartami płatniczymi. Bo stary bank je zabiera a nowy przecież od razu nie daje.
Cytuj
-
-
Przeniesienie rachunku/ usług płatniczych do nowego banku oznacza ni mniej ni więcej:
* podpisanie z nowym bankiem nowej umowy rachunku, co wiąże się
z otwarciem w nim rachunku (o ile dotychczas Klient takiego nie prowadził),
* zwrócenie się za pośrednictwem nowego banku (lub ewentualnie osobiście)
do dotychczasowego banku o przeniesienie rachunku wraz ze wskazanymi
usługami płatniczymi, oraz opcjonalnie
* przeniesienie salda w całości na rachunek w nowym banku, oraz ewentualnie
rozwiązanie z dotychczasowym bankiem umowy rachunku, skutkujące jego
zamknięciem.
Tak to wygląda w teorii. Oczywiście przeniesienie nie oznacza zamknięcie dotychczasowego rachunku. Można mieć dwa, tylko po co skoro się przenosimy. Jeśli przenoszenie wygląda tak jak ze wszystkim w Polsce, to ja radziłbym jednak po staremu. Otworzyć konto w nowym banku i samemu wszystko pozałatwiać.
Cytuj
-
Ale US i ZUS może o zmianie rachunku może poinformować nowy bank jeśli taka jest nasza wola. Wcale nie musimy tak biegać. Ale wiadomo, w tych dwóch urzędach lepiej samemu wszystko załatwiać. Bank coś sp.. a by będziemy ponosić konsekwencje.
Cytuj
-
Trzeba pospłacać długi na karcie kredytowej i inne należne bankowi prowizje. A jak się na kredyt na dowolny cel to banko może nie wyrazić zgody na przeniesienie konta.
Cytuj
-
Bank często odmawia przeniesienia konta jeśli nie zgadza mu się podpis klienta. Wystarcz, ze np "a" będzie inaczej wyglądało i nici z transferu. W takiej sytuacji bank odsyłam dokumenty do nowego banku, ten nas wzywa i poprawiamy. Szkoda na to czasu i nerwów.
Lepiej otworzyć konto i samemu pozałatwiać wszystko.
Cytuj
-
-
Związek Banków Polskich wydał taką broszurę na jakie trudności klient może się natknąć (czytaj na pewno się natknie) podczas przenoszenia konta. Uniemożliwi to przeniesienie konta lub mocno je opóźni:
• rachunki, na których istnieje blokada z tytułu nierozliczonej transakcji,
np. kartowej dokonanej kartą debetową;
• rachunki, z których ustanowione są spłaty kredytów i kart kredytowych
– konieczność podpisania aneksu do umowy kredytowej
w dotychczasowym banku i dopiero możliwość składania;
• rachunki, do których wydane są karty typu charge;
• rachunki z zajęciem egzekucyjnym/ inne blokady na rachunku, lub
wstrzymania transakcji na podstawie Ustawy o przeciwdziałaniu praniu
brudnych pieniędzy, lub rachunki, na których zostały ustanowione
kaucje środków pod zobowiązania Klienta w innym banku;
• rachunki z saldem zerowym i zaległymi opłatami (w przypadku, gdy
bank nie debetuje rachunków i opłaty są naliczone, ale niepobrane);
• rachunki z saldem ujemnym (wykorzystany limit kredytowy,
wykorzystany dozwolony debet, debet niedozwolony);
• rachunki powiązane z lokatami, np. wskazane do przelewu kapitału/
odsetek;
• usługi bankowości elektronicznej oraz konta internetowe (jeśli ich
otwarcie odbywa się bez wymiany dokumentów papierowych);
• rachunki wspólne - jeśli do rozwiązania umowy takiego rachunku,
zgodnie z umową rachunku, wymagana jest wspólna zgoda ich 3
współwłaścicieli, na pełnomocnictwie dla nowego banku oraz
formularzu będącym załącznikiem do pełnomocnictwa wymagane są
podpisy (w przypadku formularza także dane) wszystkich
współwłaścicieli. Podpisy muszą być zgodne z wzorami podpisów
złożonymi w dotychczasowym banku;
• rachunki, na które wpływają świadczenia z zagranicy, np.
renty/emerytury zagraniczne, inne świadczenia o charakterze
socjalnym, otrzymywane przez posiadacza rachunku (sprawność
procedury przeniesienia rachunku zależy od zagranicznych instytucji
wypłacających dane świadczenie);
• zawarta transakcja negocjowana;
• rachunki z otwartym inkasem czeków w obrocie krajowym oraz
dewizowym;
• zlecenia stałe krajowe, które nie mogą zostać przeniesione do innego
banku - dotyczy to takich produktów, które są specyficzne tylko dla
danego banku i powiązane z nimi numery rachunków mają odniesienie
też do innych rachunków funkcjonujących w tym banku;
• rachunki z otwartymi akredytywami/ inkasem dokumentowym;
• rachunki Klienta, wobec którego zostało wydane postanowienie
o ogłoszeniu przez niego upadłości konsumenckiej lub który złożył
wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej.
Cytuj
-
Na takich transferach najbardziej zależy tym bankom co mocno reklamują konta. BZ WBK swego czasu dawał 100 za konto i taka strategia przyniosła efekty. Otwarto lub przeniesiono 400 tys. kont. Nie wiem dokładnie czy to było 400 więcej czy mniej, ale przedstawiciele banku byli zadowoleni.
Cytuj
-
niestety nie przeniesiemy zleceń stałych w bankowości elektronicznej. Co prawda dane są przenoszone przez banki w systemie Ognivo obsługiwanie przez Krajową Izbę Rozliczeniową, ale system nie obsługuje transferu właśnie danych elektronicznych. Mam na myśli listę odbiorców stałych zdefiniowanych w kanale elektronicznym. Dla mnie to jakiś absurd i niedorzeczność.
Cytuj
-
Dlaczego coś co ma być z założenia proste musi być tak pogmatwane. Numer konta jest najważniejszy ale jego nie można przenieść. Po co taka procedura. Jak mam mieć nowy numer rachunku to sam sobie wszystko pozałatwiam. Ja myślałem, że numer też się przenosi. Wielka kicha.
Cytuj
-
Nawet jak bank zaakceptuje przeniesienie rachunku, to może pojawić się kłopot z zamknięciem starego konta. Zawsze coś się znajdzie co jest nie tak np. zaciągnięty kredyt konsumpcyjny. Poza tym w nowym banku możemy nie dostać takiego limitu w ROR jaki mieliśmy w starym banku. Możliwości uprzykrzenia życia jest wiele.
Cytuj