Systemy CRM to nieocenione narzędzie dla każdego rodzaju firmy. Wiadomo, że najbardziej na systemie, który porządkuje zgromadzone informacje i jest narzędziem analitycznym najbardziej skorzystają duże firmy. Powód jest prosty-jest tam najwięcej danych, które muszą zostać zarchiwizowane w czytelnej, prostej formie. Ale małe firmy prędzej czy później staną przed potrzebą modernizacji, jeśli będą chciały utrzymać się na rynku. Obecnie zmienia się wygląd łańcucha handlowego. Teraz już nie liczy się najbardziej udoskonalanie towaru/usługi, tylko pielęgnowanie relacji z klientem i dbałość o jego zadowolenie. To właśnie jest główne zadanie systemów CRM-zebranie danych, by potem wykonać kluczowa czynność-zanalizować je! (czyt.zbadać preferencje klientów, zbadać opłacalność inwestycji i podjąć odpowiednie kroki handlowo-sprzedażowe). Dotyczy to przedsiębiorstw zarówno MŚP jak i dużych. Na zachodzie systemy CRM to już standard, u nas dopiero raczkują (46% dużych firm i 17% mniejszych używa CRMów). Ale tendencje są wyraźnie wzrostowe, więc aplikacje CRM zawojują prędzej czy później polski rynek. Wiem, bo pilnie śledziłam wszelkie nowości o CRMach, gdy zastanawialiśmy się nad wdrożeniem. I tak mi zostało
Pytasz jaki CRM polecamy-ja polecam ten, który sprawdził się w mojej firmie, czyli CRM7 spod igły more7 Polska. Jest zintegrowany z innymi systemami (Symfonia) i łatwy w użyciu. Ma wszystko czego potrzeba do sprawnej pracy i w razie pytań mamy stały kontakt z twórcami systemu. Ok, koniec wykładu (nie mogłam się powstrzymać
). Pozdrawiam!