Witam wszystkich, liczę na profesjonalne porady związane z promocją sklepu. Dokładniej chodzi o sklep z używaną odzieżą, chcę otworzyć taki sklep w środku dużego osiedla, zamierzam kupować odzież w dobrej jakości, sortowaną, niezniszczoną. Mam już upatrzony lokal, w miejscu gdzie jest dość spory ruch, tylko problem w tym, że na tym samym osiedlu jest już kilka takich sklepów, nie wiem jak się przebić, chociaż stawiam na odzież dobrych marek i niezniszczoną, ładnie ułożoną i po prostu dobrej jakości... Może znajdzie się tu ktoś pracujący w tej branży i zechce się podzielić jakimiś cennymi uwagami?
A nie lepiej w tej sytuacji pomyśleć o nieco innym rodzaju działalności? Fakt, że obok masz kilka konkurencyjnych punktów raczej Ci nie ułatwi zadania Dlaczego akurat to? Może się zastanów jeszcze...
W okolicy owszem są lumpeksy, ale moja strategia opiera sie na tym, że mój sklep będzie oferował towar lepszej jakości, wyprasowany, pachnący i dobrych marek. Sam sklep też będzie się bardzo przyjemnym miejscem, a bywa z tym różnie. Wiesz, sklep sklepowi nierówny. Może u mnie rzeczy będą troszkę droższe, ale za to naprawdę atrakcyjne. Problem w tym jak przyciągnąć klientów,, żeby się o tym przekonali, jak się przebić…
Jeżeli przebijasz tamte sklepy pod względem asortymentu, to myślę, że cena nie jest najważniejsza. Przede wszystkim liczy się asortyment, musisz go wyeksponować. Rozumiem, że te konkurencyjne sklepy ustępują twojemu w tej kwestii?
Tak szczerze to nie wiem czy to dobry pomysl żeby otwierać taki sklep z ciuchami kiedy obok jest ich już kilka. Jeśli mają konkurencyjne ceny i towar to raczej się nie przebijesz. Może spróbuj z czyms innym? Pozdrawiam i powodzenia
Co do ceny to raczej ciężko będzie ich przebić, bo za porządniejszą i posortowana odzież zapłacę więcej siłą rzeczy. Ale z drugiej strony oferuje dzieki temu lepszą odzież, bez dziur, niezmechaconą i niezaplamioną… Mam nadzieję, że zrobiłam dobre założenia, szukam tylko sposobów jak przyciągnąc jak największą klientelę, która już była w tamtych sklepach.
Ja bym się nie martwiła o to czy przyjdą nowi klienci, bywalcy tzw „lumpexów” to generalnie łowcy okazji, więc wystarczy się pokazać, a na pewno będą chcieli sprawdzić co nowego na rynku
A nie wolalabyś kupowac jednak niesortowalnej odzieży i sortować samemu? Znacznie obniżyłabyś koszty w ten sposób. Może to wymaga trochę zachodu, sortowanie, pranie i odświeżanie ubrań, ale możesz w ten sposób zaoferować dobrą jakość w niższej cenie.
Jeśli mogę coś doradzić, a obracałem się w tej branży jakiś czas, to nie bardzo się opłaca kupowac towar po wyższych cenach (powiedzmy 30 zł za kilo) Najważniejsze to mieć dobre źródło zaopatrzenie. Klienci maja wymagania bardzo duże i oczekują dobrej jakości za grosze.
Rozumiem, że jak chcesz kupować sortowane ubrania to w sklepie będzie wszystko na wieszakach, wycenione z osobna? Jeśli tak to na pewno ciuchy będą u Ciebie droższe, chyba że konkurencja tez tak robi, ale z tego co zrozumiałem tym wlaśne chcesz się wyróżnić?