-
Patrząc się na wybór laptopów zobaczyłem fajny sprzęt Toshiby. Czytam warunki gwarancji, a tam informacja, że nie można używać innych systemów operacyjnych niż ten pre instalowany i niestosowanie się do tego zapisu grozi utratą gwarancji!
A co producenta obchodzi jaki system mam zainstalowany na komputerze. Może ja coś źle odczytałem.
Cytuj
-
-
Jeśli producent tak napisał w warunkach gwarancyjnych, to po zmianie systemu gwarancja nie obowiązuje. Z drugiej strony trochę to dziwne, bo bardziej logiczne jest to, że gwarancji mogą nie podlegać jakieś uszkodzenia które wywoła to "nieautoryzowane" oprogramowanie.
Natomiast zawsze możesz skorzystać z reklamacji niezgodności z umową, która często daje lepsze warunki niż gwarancja.
Cytuj
-
Może „Lapik” źle coś przeczytałeś. Zakaz stosowania innych systemów byłby nieco bez sensu, bo przecież można kupić nowszy system w wersji upgrade, nikt nie zabroni zainstalowania.
Ja bym raczej stawiał na to, że serwis nie przyjmie komputera z nielegalnym oprogramowaniem. Inną sprawą jest to, że po zmianie systemu jest nie brak gwarancji na sprzęt jako taki, ale pomocy technicznej na dany program.
Producent z reguły oferuje pomoc techniczną tylko dla preinstalowanego oprogramowania.
Cytuj
-
Być może chodzi o przywrócenie pierwotnej konfiguracji systemu przed oddaniem do serwisu, czyli odłączenie urządzeń które nie wchodzą w skład zestawu oraz przywrócenie systemu operacyjnego do wersji z jaką został zakupiony.
Czasem przed zgłoszeniem usterki producent wymaga przeprowadzenia diagnostyki, aby nie było tak, że wysyła się sprawny sprzęt do naprawy. I tu np. przydają się przeinstalowane programy.
Cytuj
-
Tutaj można przeczytać coś o warunkach wykonania usługi serwisowej przez autoryzowany serwis Toshiba
http://www.abservice.com.pl/downloads/zasady.pdf
http://www.abservice.com.pl/index.php?act=serwis
Ale nie ma mowy o systemie.
Cytuj
-
-
Tu jest pełniejsza informacja o serwisie
Uzyskiwanie usługi gwarancyjnej
http://ce.computers.toshiba-europe.com/innovation/pl/generic/OWS_SUPPORT
Cytuj
-
W moim HP mam inny system niż pierwotnie zainstalowany. Kiedy sprzęt trafił do serwisu nie było problemów z gwarancją. Naprawili i odesłali.
Więcej zabawy było ze skorzystaniem z gwarancji i kontaktem z infolinią HP.
Cytuj
-
Toshiba miała dziwną promocję gwarancyjną Gwarancja Zero Problemu dla laptopów kupionych w okresie od 1 września do 30 listopada 2010 roku.
"Dodatkowa gwarancja Zero problemu dotyczy nietypowych zdarzeń jak np. upuszczenie laptopa, zalanie klawiatury napojem, porysowanie matrycy przez dzieci lub pogryzienie przez psa. Producent bezpłatnie naprawia uszkodzony sprzęt, a jeśli okazuje się to niemożliwe, wymienia go na nowy. W przypadku kradzieży lub utraty pracy Toshiba zwraca koszty zakupu notebooka."
i dalej czytamy
Prawo skorzystania z gwarancji ZERO PROBLEMU przysługuje użytkownikowi jeden raz w trakcie obowiązywania gwarancji (rok od daty zakupu). Oznacza to, że możesz w ramach gwarancji jeden raz skorzystać: z prawa do bezpłatnej naprawy/wymiany przypadkowo zniszczonego sprzętu lub z prawa do zastąpienia skradzionego laptopa nowym lub z prawa do zwrotu kosztów zakupu w razie utraty pracy. Skorzystanie z któregokolwiek z tych praw wyklucza skorzystanie z dwóch pozostałych oraz uniemożliwia ponowne skorzystanie z gwarancji.
To ostatnie zdanie mnie zdziwiło.
Cytuj