Ostatnio czytała, że od niedzieli 29 sierpnia będą w TV nowe oznaczenia, które programy są dla dzieci a które nie. Po co taka zmiana skoro takie oznaczenia już są i ludzie się do nich przyzwyczaili.
Mogą sobie wymyślać i sto różnych oznaczeń a i tak wszystko zależy od rodziców. To jakaś głupota, aby takie znaczki były nadawane o 23 godzinie. Jaki 7 latek siedzi w tym czasie przed TV? Rodzicie rozpuścili dzieci jak dziadowski bicz. Kiedyś było nie do pomyślenia aby dziecko oglądało film po dobranocce.
Poprzednie znaki były dobre. Czerwone kółeczko wiadomo co oznaczało, zielone też i żółte też. Tak jak w sygnalizacji ulicznej. Trójkąciki z liczbą też były czytelne. Ale widać ktoś ma dużo czasu i zajmuje się głupotami.
Kolejny pomysł Krajowej Rady Telewizji. Lepiej by się wzięli za te głośne reklamy. Niby miało być tak, że po programie reklama nie będzie głośniejsza, ale tu nic się nie zmieniło. Dalej telewizor wyje przy reklamówkach. Normalnie nie można odejść o TV bo trzeba to bez przerwy ściszać i podgłaśniać.
Mnie cieszy, że w końcu wzięli się za lokowanie produktów w serialach i innych audycjach. To jakaś zmora. Zupełna dowolność, a na to nabierali się starsi ludzie. Skoro "dr Burski" to zaleca to musi to być dobre. No to jak jest dobre to kupuję. Teraz trochę się to ukróci.
No Klan tu chyba przepił wszystkich. Co oni tam nie reklamowali. Konto bankowe bz wbk, jakieś jogurty bakomy czy danona. Było to tak nachalne, że oglądać się tego nie dało. Jeremiaszku a może konto w banku a może to a może tamto.
Za parę lat znowu zmienią na inne znaczki. Co do regulacji tych reklam w serialach to jestem za. Najbardziej mnie śmieszy jak w TVP zakrywają znaczki samochodów, aby broń boże nie robić reklamy marce. Auto można rozpoznać po kształcie, więc logicznie rozumując powinno się autko jakoś zamaskować. W innych stacjach nie stosują takich głupich technik maskowania.
na money.pl jest taki opis "Zgodnie z ustawą o rtv, lokowanie produktu jest dopuszczalne wyłącznie w filmach kinowych, filmach lub serialach wytworzonych na użytek audiowizualnych usług medialnych, audycjach sportowych i rozrywkowych lub w postaci nieodpłatnego udostępnienia towaru lub usługi do wykorzystania w audycji w charakterze rekwizytu lub nagrody. Wyłączone są z tego audycje dla dzieci. Audycje, w których stosuje się product placement, nie mogą nadmiernie eksponować danego produktu ani bezpośrednio zachęcać do nabycia lub najmu towarów lub usług, zwłaszcza przez promocyjne odniesienia do nich. Zakazane jest lokowanie produktu dotyczące wyrobów tytoniowych, napojów alkoholowych, produktów leczniczych, substancji psychotropowych i środków odurzających, gier hazardowych oraz świadczeń zdrowotnych udzielanych wyłącznie na podstawie skierowania lekarza."
Tylko to jest zapis, a jak będzie wyglądało życie. O choćby z tymi wspomnianymi samochodami. Czy jak w filmie będzie logo Forda czy Fiata to jest to już reklama czy jeszcze nie. Zawsze można zawrzeć jakieś porozumienia gdzie jest kilka stron umowy i tak namieszać, że nie będzie wiadomo czy to reklama. I co wtedy zrobi KRRiTV.
Najważniejsze aby reklama nie wprowadzała w błąd. Nie tak dawno temu UOKiK nałożył z 80 tys. pln kary na firmę farmaceutyczną bo okazało się że profesor kardiologii to żaden profesor a zwykły aktor. Ja o tym nie wiedziałam i gdybym był nasercowcem to uwierzyłabym w taki przekaz. Taka kara i tak jest mała w stosunku do kłamstwa reklamowego. Co do Klanu i reklam strasznie muszą być zdesperowani, może im budżet obcięli i stąd takie opychanie na ekranie. Szkoda, bo do tej pory serial miał duże powodzenie i nie zajmował się czymś takim.