Sam zalewam Shell już w trzecim swoim aucie. Ogolnie jeśli chodzi o auta to zazwyczaj staram się kupować stosunkowo młode roczniki, więc wybieram syntetyk. Zazwyczaj Shell Helix Ultra 5W40.
Wszystko zalezy od stanu silnika. Niekiedy młode rocznikowo auta sa mocno skasowane jeśli chodzi o silnik, że czasem nawet mineralny to za dużo. Są jednak takie auta starszych roczników w których można śmiało zalewać syntetyk. Mój szwagier ma nastoletnie audi i silnik w świetnym stanie. Leje Shell helix ultra syntetyk.
Maz właśnie u nas wybrał syntetyk a auto nie jest pierwszej nowości. Silnik mamy w dobrym stanie, bo nie jeździmy dużo i bardzo dbamy o wszystkie przeglądy i między innymi wymienę oleju. Stosujemy się też do zaleceń producenta, więc spokojnie wzieliśmy Shell syntetyk
Dużo dobrego czytałam o Shell Helix HX8 ECT. Może być stosowany w nowoczesnych silnikach benzynowych, silnikach Diesla, również tych wyposażonych w filtr cząstek stałych oraz silnikach zasilanych gazem. Ciekawe rozwiązanie.
grzyb_h napisał:Masz na mysli ten Shell https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-silnikowe-i-srodki-smarne/oleje-samochodowe-helix/ect/shell-helix-hx8-ect-5w-30.html
Możesz za 120zł już kupić 5l więc jest trochę taniej, ale to i tak rozsądna cena jak za taki olej https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-4225-Shell-Helix-HX8-ECT-5W30-5L.html
Kojarze ten olej z rozmów z mechanikiem. Mają Technologia Aktywnego Oczyszczania Shell i do tego ochrona przed szlamem. Zawiera specjalne antyoksydanty a do tego niska lepkość i niski współczynnik tarcia.