Zastanów się nad tematyką zdjęć. Postaraj się sprawić, aby przekazywały one klientom jak najwięcej pożytecznych informacji. Przygotuj odpowiednio przedmioty i miejsca, które mają być fotografowane.
Zaaranżuj zdjęcie tak, aby skutecznie uwydatnić jego najważniejsze elementy. Kompozycja fotografii w największym stopniu decyduje o jej odbiorze. Fotografowane obiekty powinny zachować proporcje.
Dokładnie przeanalizuj fotografowany obiekt, aby wydobyć jego istotę. Przed naciśnięciem migawki odpowiedz sobie na pytanie, w jakim celu robisz zdjęcie i co chcesz na nim uchwycić.
Zdjęcia zamieszczone w usłudze mogą mieć charakter krótkiego fotoreportażu. Daje Ci to możliwość przedstawienia klientom swojego miejsca pracy w taki sposób, jaki uznasz za właściwy. Robiąc serię zdjęć zwróć szczególną uwagę na wybór scen, które chcesz uwiecznić. Pokaż zwartą historię, nie rób wielu podobnych fotografii.
Spróbuj spojrzeć na fotografowany obiekt z innej perspektywy. Możesz wykonać ujęcie z dołu, z góry lub z boku. W razie potrzeby zastosuj odpowiedni zoom. Eksperymentuj z perspektywą, znajdź najlepsze dla siebie rozwiązanie.
Jeśli masz możliwość, skorzystaj ze statywu. Zastosowanie statywu podniesie standard techniczny Twoich zdjęć, wykonane z jego pomocą będą dużo ostrzejsze niż te robione "z ręki".
Robiąc zdjęcia z zoomem, ustawiaj ostrość na największym powiększeniu. Tylko wtedy Twoje zdjęcia będą wyraźne i przyjemne dla oka. Nic tak nie irytuje w fotografii, jak brak ostrości.
Dobra ekspozycja rezultatu wykonanej usługi może przełożyć się na popularność Twojej oferty. Dobierz odpowiednią perspektywę, światło, rzut oraz kompozycję. Spróbuj wykonać zdjęcie pod odpowiednim kątem. Zrób kilka podobnych zdjęć, po czym wybierz najlepsze.