Wiadomo, czynników skuteczności reklamy nie można jednoznacznie wskazać, bowiem nie powinno się wrzucać do jednego worka reklam z różnych branż. Jest jednak coś, co łączy wszystkie dobre reklamy, bez względu na klientów docelowych i promowany produkt - musi ona być zauważona i zapamiętana. Zazwyczaj przedsiębiorcy zlecający pracę reklamodawcom chcieliby, aby reklama miała 2 skrajnie różne cechy, była, unikalna, ale pasująca do kategorii; nowoczesna, lecz jednocześnie - tradycyjna; śmieszna, ale nie budząca kontrowersji; atrakcyjna wizualnie, ale niezbyt kosztowna; innowacyjna, ale nie w nadmiarze; budująca nowy wizerunek produktu, przy jednoczesnym utrzymaniu tego już wyrobionego; nakierowana na wszystkich, lecz przyciągająca przede wszystkim klientów z sektora docelowego. Niestety, rzadko zastosowanie wszystkich cech jest osiągalne. Przedsiębiorca musi podjąć decyzję, czy chce reklamę działającą, czy idealną. Oczywiste jest, że w dostępnym czasie reklamy, może umieścić właściwie wszystko, ale czy na pewno warto? Okazuje się, że im łatwiejszy i bardziej bezpośredni jest nadawany komunikat, tym lepiej reklama zapada w pamięć. Zaskakująca i ciekawa reklama przykuwa większą uwagę i ułatwia przyswajanie treści na dłużej. Należy w związku z tym przekraczać wszelkie konwencje, oczywiście, w granicach dobrego smaku i próbować jak najbardziej wyróżnić reklamę z bloku, dbając o to, żeby jednak nie przyćmić jej zawartości przesadną atrakcyjnością. Nie w każdym przypadku, aby reklama była skuteczna musi być lubiana przez konsumentów. Mówi się, że przerwy reklamowe prezentujące szczęśliwe rodziny, dzieci oraz zwierzęta są przesadzone i wyidealizowane, że nam się nie podobają, ale to właśnie one działają najlepiej. Wynika z tego, że reklama nie musi być idealna, pozytywnie odbierana i pożądana, żeby była skuteczna. Podobnie jest z reklamami, które wydają się być „męczące“ dla widza, ale tak bardzo zapadają w pamięć przez sam fakt istnienia lub to, że są np. śmieszne lub szokujące oraz wysoką częstotliwość emisji. Wg większości współczesnych odbiorców reklama ma być krótka i na temat. Ma za zadanie informować o tym, co promuje i gdzie jest to dostępne. Umożliwia to zdecydowanie szybsze podejmowanie decyzji o zakupie. Lepiej, aby konsument zapamiętał niewiele, ale zrozumiałych konkretów, niż nie zapamiętał nic, spośród dużej ilości informacji.