Jak wiadomo, wyznaczników skuteczności reklamy nie da się jednoznacznie określić, ponieważ nie powinno się wrzucać do jednego worka reklam z różnych branż. Jest jednak coś, co łączy wszystkie skuteczne reklamy, bez względu na klientów docelowych oraz sprzedawany produkt - musi ona być zauważona i zapamiętana. Przeważnie przedsiębiorcy zlecający pracę reklamodawcy pragnęliby, aby reklama miała 2 skrajnie różne cechy, była, unikalna, ale pasująca do kategorii; nowoczesna, ale jednocześnie - tradycyjna; zabawna, ale nie wywołująca kontrowersji; atrakcyjna dla oka, ale niezbyt droga; innowacyjna, ale bez przesady; budująca nowy wizerunek produktu, przy jednoczesnym utrzymaniu tego już wypracowanego; skierowana do wszystkich, lecz przyciągająca głównie klientów z sektora docelowego. Niestety, nie zawsze zastosowanie tych cech jest osiągalne. Przedsiębiorca musi podjąć wybór, czy chce reklamę skuteczną, czy idealną. Oczywiste jest, że w przewidywanym czasie reklamy, można umieścić właściwie wszystko, ale czy na pewno ma to sens? Okazuje się, że im łatwiejszy i bardziej bezpośredni jest nadawany komunikat, tym bardziej reklama zapada w pamięć. Szokująca i ciekawa reklama zwraca większą uwagę i ułatwia przyswajanie komunikatu na dłużej. Dobrze jest w związku z tym łamać wszelkie konwencje, oczywiście, w granicach dobrego smaku i starać się jak najbardziej wyeksponować reklamę z bloku, dbając o to, żeby jednak nie przysłonić jej zawartości nadmierną atrakcyjnością. Nie zawsze, aby reklama była skuteczna powinna być lubiana przez konsumentów. Mówi się, że przerwy reklamowe pokazujące szczęśliwe rodziny, dzieci oraz zwierzęta są przesłodzone i wyidealizowane, że po prostu się nie podobają, ale to właśnie takie spisują się najlepiej. Wynika z tego, że reklama nie musi być piękna, lubiana i pożądana, żeby była skuteczna. Tak samo jest z reklamami, które są „męczące“ dla widza, ale tak bardzo zapadają w pamięć przez sam fakt istnienia oraz to, że są np. zabawne lub szokujące oraz wysoką częstotliwość emisji. Zdaniem większości współczesnych odbiorców reklama musi być krótka i na temat. Musi informować o tym, co przedstawia i gdzie jest to dostępne. Pozwala to na zdecydowanie szybsze podjęcie decyzji o kupnie. Lepiej, aby widz pamiętał niewiele, ale zrozumiałych konkretów, niż nie zapamiętał nic, spośród mnóstwa informacji.