Powszechnie wiadomo, czynników skuteczności reklamy nie można jednoznacznie wskazać, bowiem nie powinno się wrzucać do jednego worka strategii z różnych sektorów. Jest jednak coś, co łączy wszystkie dobre reklamy, bez względu na konsumentów docelowych i promowany produkt - musi ona zostać zauważona oraz przyswojona. Przeważnie przedsiębiorcy zlecający pracę reklamodawcy chcieliby, by reklama miała dwie skrajnie różne cechy, była, unikalna, ale pasująca do kategorii; nowoczesna, lecz jednocześnie - tradycyjna; zabawna, ale nie wywołująca kontrowersji; atrakcyjna wizualnie, ale niezbyt droga; innowacyjna, ale bez przesady; kształtująca nowy wizerunek produktu, przy jednoczesnym utrzymaniu tego już wyrobionego; skierowana do wszystkich, lecz przyciągająca przede wszystkim klientów z sektora docelowego. Niestety, rzadko zastosowanie tych cech jest możliwe. Przedsiębiorca powinien podjąć wybór, czy chce reklamę działającą, czy idealną. Oczywiste jest, że w dostępnym czasie reklamy, może umieścić właściwie wszystko, ale czy na pewno ma to sens? Okazuje się, że im prostszy i bardziej bezpośredni jest nadawany komunikat, tym bardziej reklama zapada w pamięć. Szokująca i zaciekawiająca reklama przykuwa większą uwagę oraz ułatwia przyswajanie treści na dłużej. Należy w związku z tym przekraczać wszelkie konwencje, rzecz jasna, w granicach dobrego gustu i starać się jak najbardziej wyeksponować reklamę z bloku, pilnując tego, żeby jednak nie przyćmić jej treści nadmierną atrakcyjnością. Nie w każdym przypadku, by reklama była skuteczna powinna być lubiana przez odbiorców. Mówi się, że przerwy reklamowe prezentujące szczęśliwe rodziny, dzieci oraz zwierzęta są przesłodzone i wyidealizowane, że po prostu się nie podobają, ale to właśnie takie działają najlepiej. Wynika z tego, że reklama nie musi być piękna, pozytywnie odbierana i pożądana, żeby była skuteczna. Podobnie jest z reklamami, które są „męczące“ dla widza, ale tak bardzo zapadają w pamięć poprzez sam fakt istnienia oraz to, że są np. zabawne lub szokujące i wysoką częstotliwość emisji. Zdaniem większości współczesnych widzów reklama ma być krótka i na temat. Ma za zadanie informować o tym, co promuje i gdzie jest to dostępne. Pozwala to na zdecydowanie szybsze podejmowanie decyzji o zakupie. Lepiej, aby konsument pamiętał niewiele, ale zrozumiałych konkretów, niż nie zapamiętał nic, spośród mnóstwa informacji.