Jak wiadomo, wyznaczników skuteczności reklamy nie można jednoznacznie określić, ponieważ nie powinno się wrzucać do jednego worka reklam z różnych sektorów. Jest jednak coś, co łączy wszystkie skuteczne reklamy, bez względu na klientów docelowych i promowany produkt - musi ona zostać zauważona i przyswojona. Przeważnie przedsiębiorcy zlecający pracę reklamodawcy chcieliby, aby reklama posiadała 2 skrajnie różne cechy, była, wyjątkowa, ale pasująca do kategorii; nowoczesna, lecz jednocześnie - tradycyjna; śmieszna, ale nie wzbudzająca kontrowersji; atrakcyjna dla oka, ale niezbyt droga; innowacyjna, ale nie w nadmiarze; kształtująca nowy wizerunek produktu, przy jednoczesnym utrzymaniu tego już wypracowanego; skierowana do wszystkich, ale przyciągająca głównie klientów z sektora docelowego. Niestety, nie zawsze zastosowanie tych cech jest możliwe. Przedsiębiorca musi podjąć wybór, czy chce reklamę skuteczną, czy idealną. Wiadomo, że w dostępnym czasie reklamy, można umieścić generalnie wszystko, ale czy na pewno ma to sens? Okazuje się, że im prostszy i bardziej bezpośredni jest przekazywany komunikat, tym lepiej reklama zapada w pamięć. Szokująca i zaciekawiająca reklama przykuwa większą uwagę oraz ułatwia przyswajanie komunikatu na dłużej. Należy w związku z tym łamać wszelkie konwencje, oczywiście, w granicach dobrego gustu i starać się jak najbardziej wyeksponować reklamę z bloku, dbając o to, żeby jednak nie przyćmić jej zawartości przesadną atrakcyjnością. Nie w każdym przypadku, by reklama była skuteczna powinna być lubiana przez konsumentów. Mówi się, że bloki reklamowe pokazujące szczęśliwe rodziny, dzieci oraz zwierzęta są przesłodzone i wyidealizowane, że nam się nie podobają, ale to właśnie one działają najlepiej. Wynika z tego, że reklama nie musi być piękna, pozytywnie odbierana i pożądana, żeby była skuteczna. Podobnie jest z reklamami, które wydają się być „męczące“ dla odbiorcy, ale tak bardzo zapadają w pamięć poprzez sam fakt istnienia lub to, że są np. zabawne lub szokujące i wysoką częstotliwość emisji. Zdaniem większości współczesnych odbiorców reklama musi być krótka i na temat. Musi informować o tym, co promuje i gdzie jest to dostępne. Umożliwia to zdecydowanie szybsze podejmowanie decyzji o zakupie. Lepiej, by widz pamiętał niewiele, ale zrozumiałych konkretów, niż nie zapamiętał niczego, spośród dużej ilości informacji.