Wiadomo, czynników skuteczności reklamy nie da się jednoznacznie wskazać, bowiem nie powinno się wrzucać do jednego worka reklam z różnych sektorów. Jest jednak coś, co łączy wszystkie dobre reklamy, bez względu na konsumentów docelowych oraz sprzedawany produkt - musi ona zostać zauważona oraz przyswojona. Zazwyczaj przedsiębiorcy zlecający pracę reklamodawcy chcieliby, by reklama miała 2 skrajnie różne cechy, była, unikalna, ale pasująca do kategorii; nowoczesna, lecz jednocześnie - tradycyjna; zabawna, ale nie budząca kontrowersji; atrakcyjna dla oka, ale niezbyt kosztowna; innowacyjna, ale nie w nadmiarze; kształtująca nowy wizerunek produktu, przy jednoczesnym utrzymaniu tego wcześniej wyrobionego; nakierowana na wszystkich, ale przyciągająca głównie klientów z sektora docelowego. Niestety, nie zawsze zastosowanie tych cech jest możliwe. Przedsiębiorca powinien podjąć decyzję, czy chce reklamę działającą, czy idealną. Oczywiste jest, że w dostępnym czasie reklamy, może umieścić właściwie wszystko, ale czy na pewno warto? Okazuje się, że im prostszy i bardziej bezpośredni jest przekazywany komunikat, tym lepiej reklama zapada w pamięć. Zaskakująca i ciekawa reklama zwraca większą uwagę i ułatwia przyswajanie komunikatu na dłużej. Powinno się w związku z tym łamać wszelkie konwencje, rzecz jasna, w granicach dobrego smaku i próbować jak najbardziej wyeksponować reklamę z bloku, pilnując tego, żeby jednak nie przysłonić jej treści przesadną atrakcyjnością. Nie w każdym przypadku, by reklama była skuteczna musi być lubiana przez konsumentów. Mówi się, że przerwy reklamowe pokazujące szczęśliwe rodziny, dzieci i zwierzęta są przesadzone i wyidealizowane, że nam się nie podobają, ale to właśnie one działają najlepiej. Wynika z tego, że reklama nie musi być piękna, lubiana i pożądana, żeby była skuteczna. Tak samo jest z reklamami, które wydają się być „męczące“ dla odbiorcy, ale tak bardzo zapadają w pamięć poprzez sam fakt istnienia oraz to, że są np. zabawne lub szokujące oraz wysoką częstotliwość emisji. Wg większości współczesnych odbiorców reklama musi być krótka i na temat. Musi informować o tym, co promuje i gdzie jest to dostępne. Pozwala to na zdecydowanie szybsze podejmowanie decyzji o zakupie. Lepiej, by widz pamiętał mało, ale zrozumiałych konkretów, niż nie zapamiętał niczego, spośród mnóstwa informacji.