Jak wiadomo, czynników skuteczności reklamy nie można jednoznacznie określić, ponieważ nie powinno się wrzucać do jednego worka strategii z różnych branż. Jest jednak coś, co łączy wszystkie dobre reklamy, bez względu na klientów docelowych oraz sprzedawany produkt - musi ona zostać zauważona i przyswojona. Przeważnie przedsiębiorcy zlecający pracę reklamodawcy chcieliby, by reklama posiadała 2 skrajnie różne cechy, była, unikalna, ale pasująca do kategorii; nowoczesna, ale jednocześnie - tradycyjna; zabawna, ale nie wzbudzająca kontrowersji; atrakcyjna dla oka, ale niezbyt kosztowna; innowacyjna, ale nie w nadmiarze; budująca nowy wizerunek produktu, przy jednoczesnym zachowaniu tego już wyrobionego; nakierowana na wszystkich, lecz przyciągająca głównie konsumentów z sektora docelowego. Niestety, nie zawsze zastosowanie wszystkich cech jest osiągalne. Przedsiębiorca powinien podjąć wybór, czy chce reklamę działającą, czy idealną. Wiadomo, że w przewidywanym czasie reklamy, można umieścić generalnie wszystko, ale czy na pewno warto? Okazuje się, że im łatwiejszy i bardziej bezpośredni jest przekazywany komunikat, tym bardziej reklama zapada w pamięć. Szokująca i zaciekawiająca reklama przykuwa większą uwagę oraz ułatwia przyswajanie treści na dłużej. Dobrze jest w związku z tym łamać wszelkie konwencje, rzecz jasna, w granicach dobrego gustu i próbować jak najbardziej wyróżnić reklamę z bloku, dbając o to, żeby jednak nie przyćmić jej zawartości nadmierną atrakcyjnością. Nie zawsze, aby reklama była skuteczna musi być lubiana przez konsumentów. Mówi się, że bloki reklamowe ukazujące szczęśliwe rodziny, dzieci i zwierzęta są przesłodzone i wyidealizowane, że po prostu się nie podobają, ale to właśnie takie działają najlepiej. Wynika z tego, że reklama nie musi być piękna, lubiana i pożądana, żeby działała. Tak samo jest z reklamami, które są „męczące“ dla odbiorcy, ale tak głęboko zapadają w pamięć poprzez sam fakt istnienia lub to, że są np. śmieszne lub szokujące i wysoką częstotliwość emisji. Zdaniem większości współczesnych widzów reklama powinna być krótka i na temat. Ma za zadanie informować o tym, co promuje i gdzie jest to dostępne. Umożliwia to zdecydowanie szybsze podjęcie decyzji o kupnie. Lepiej, by konsument pamiętał niewiele, ale zrozumiałych konkretów, niż nie pamiętał niczego, spośród mnóstwa informacji.