Jak wiadomo, czynników skuteczności reklamy nie da się jednoznacznie wskazać, bo nie powinno się wrzucać do jednego worka reklam z różnych sektorów. Jest jednak coś, co łączy wszystkie skuteczne reklamy, bez względu na konsumentów docelowych i promowany produkt - musi ona być zauważona oraz zapamiętana. Zazwyczaj przedsiębiorcy zlecający pracę reklamodawcy pragnęliby, aby reklama posiadała dwie skrajnie różne cechy, była, unikalna, ale pasująca do kategorii; nowoczesna, ale jednocześnie - tradycyjna; śmieszna, ale nie wzbudzająca kontrowersji; atrakcyjna wizualnie, ale niezbyt kosztowna; innowacyjna, ale nie w nadmiarze; kształtująca nowy wizerunek produktu, przy jednoczesnym utrzymaniu tego już wyrobionego; skierowana do wszystkich, ale przyciągająca głównie konsumentów z sektora docelowego. Niestety, rzadko zastosowanie wszystkich cech jest możliwe. Przedsiębiorca powinien podjąć wybór, czy chce reklamę skuteczną, czy idealną. Oczywiste jest, że w dostępnym czasie reklamy, można umieścić właściwie wszystko, ale czy na pewno ma to sens? Okazuje się, że im łatwiejszy i bardziej bezpośredni jest nadawany komunikat, tym bardziej reklama zapada w pamięć. Zaskakująca i zaciekawiająca reklama przykuwa większą uwagę oraz ułatwia przyswajanie komunikatu na dłużej. Dobrze jest w związku z tym łamać wszelkie konwencje, oczywiście, w granicach dobrego smaku i próbować jak najbardziej wyeksponować reklamę z bloku, pilnując tego, żeby jednak nie przyćmić jej treści przesadną atrakcyjnością. Nie w każdym przypadku, by reklama była skuteczna powinna być lubiana przez odbiorców. Mówi się, że bloki reklamowe ukazujące szczęśliwe rodziny, dzieci oraz zwierzęta są przesadzone i wyidealizowane, że nam się nie podobają, ale to właśnie takie spisują się najlepiej. Wynika z tego, że reklama nie musi być idealna, pozytywnie odbierana i pożądana, żeby była skuteczna. Tak samo jest z reklamami, które wydają się być „męczące“ dla odbiorcy, ale tak bardzo zapadają w pamięć przez sam fakt istnienia lub to, że są np. zabawne lub szokujące i wysoką częstotliwość emisji. Według większości współczesnych odbiorców reklama ma być krótka i na temat. Ma za zadanie informować o tym, co promuje i gdzie jest to dostępne. Pozwala to na zdecydowanie szybsze podjęcie decyzji o zakupie. Lepiej, by konsument pamiętał niewiele, ale zrozumiałych konkretów, niż nie pamiętał niczego, spośród mnóstwa informacji.