Powszechnie wiadomo, czynników skuteczności reklamy nie można jednoznacznie określić, ponieważ nie powinno się wrzucać do jednego worka reklam z różnych sektorów. Jest jednak coś, co łączy wszystkie dobre reklamy, bez względu na klientów docelowych oraz promowany produkt - musi ona być zauważona oraz przyswojona. Zazwyczaj przedsiębiorcy zlecający pracę reklamodawcom chcieliby, by reklama miała dwie skrajnie różne cechy, była, unikalna, ale pasująca do kategorii; nowoczesna, lecz jednocześnie - tradycyjna; śmieszna, ale nie wywołująca kontrowersji; atrakcyjna wizualnie, ale niezbyt kosztowna; innowacyjna, ale nie w nadmiarze; kształtująca nowy wizerunek produktu, przy jednoczesnym zachowaniu tego wcześniej wypracowanego; skierowana do wszystkich, lecz przyciągająca głównie klientów z sektora docelowego. Niestety, rzadko zastosowanie tych cech jest możliwe. Przedsiębiorca musi podjąć decyzję, czy chce reklamę skuteczną, czy idealną. Oczywiste jest, że w dostępnym czasie reklamy, może umieścić właściwie wszystko, ale czy na pewno ma to sens? Okazuje się, że im łatwiejszy i bardziej bezpośredni jest nadawany komunikat, tym lepiej reklama zapada w pamięć. Zaskakująca i ciekawa reklama przykuwa większą uwagę oraz ułatwia przyswajanie komunikatu na dłużej. Powinno się w związku z tym przekraczać wszelkie konwencje, oczywiście, w granicach dobrego gustu i próbować jak najbardziej wyróżnić reklamę z bloku, dbając o to, żeby jednak nie przysłonić jej zawartości nadmierną atrakcyjnością. Nie zawsze, aby reklama była skuteczna musi być lubiana przez odbiorców. Mówi się, że przerwy reklamowe pokazujące szczęśliwe rodziny, dzieci i zwierzęta są przesadzone i wyidealizowane, że nam się nie podobają, ale to właśnie takie spisują się najlepiej. Wynika z tego, że reklama nie musi być idealna, pozytywnie odbierana i pożądana, żeby była skuteczna. Tak samo jest z reklamami, które są „męczące“ dla odbiorcy, ale tak głęboko zapadają w pamięć poprzez sam fakt istnienia oraz to, że są np. śmieszne lub szokujące oraz wysoką częstotliwość emisji. Według większości współczesnych widzów reklama powinna być krótka i na temat. Ma za zadanie informować o tym, co promuje i gdzie jest to dostępne. Pozwala to na zdecydowanie szybsze podejmowanie decyzji o zakupie. Lepiej, by widz zapamiętał niewiele, ale zrozumiałych konkretów, niż nie pamiętał niczego, spośród dużej ilości informacji.