Powszechnie wiadomo, czynników skuteczności reklamy nie da się jednoznacznie wskazać, bo nie powinno się wrzucać do jednego worka strategii z różnych sektorów. Jest jednak coś, co łączy wszystkie dobre reklamy, bez względu na konsumentów docelowych i promowany produkt - musi ona zostać zauważona i przyswojona. Przeważnie przedsiębiorcy zlecający pracę reklamodawcy chcieliby, aby reklama posiadała dwie skrajnie różne cechy, była, unikalna, ale pasująca do kategorii; nowoczesna, ale jednocześnie - tradycyjna; zabawna, ale nie wzbudzająca kontrowersji; atrakcyjna dla oka, ale niezbyt droga; innowacyjna, ale bez przesady; budująca nowy wizerunek produktu, przy jednoczesnym zachowaniu tego wcześniej wyrobionego; nakierowana na wszystkich, lecz przyciągająca przede wszystkim klientów z sektora docelowego. Niestety, nie zawsze zastosowanie wszystkich cech jest możliwe. Przedsiębiorca powinien podjąć wybór, czy chce reklamę skuteczną, czy idealną. Oczywiste jest, że w przewidywanym czasie reklamy, można umieścić właściwie wszystko, ale czy na pewno warto? Okazuje się, że im prostszy i bardziej bezpośredni jest przekazywany komunikat, tym bardziej reklama zapada w pamięć. Szokująca i ciekawa reklama przykuwa większą uwagę oraz ułatwia przyswajanie komunikatu na dłużej. Należy w związku z tym łamać wszelkie konwencje, rzecz jasna, w granicach dobrego gustu i starać się jak najbardziej wyeksponować reklamę z bloku, pilnując tego, żeby jednak nie przyćmić jej treści przesadną atrakcyjnością. Nie w każdym przypadku, aby reklama była skuteczna powinna być lubiana przez konsumentów. Mówi się, że bloki reklamowe ukazujące szczęśliwe rodziny, dzieci i zwierzęta są przesłodzone i wyidealizowane, że po prostu się nie podobają, ale to właśnie takie działają najlepiej. Wynika z tego, że reklama nie musi być piękna, lubiana i pożądana, żeby działała. Podobnie jest z reklamami, które są „męczące“ dla widza, ale tak głęboko zapadają w pamięć przez sam fakt istnienia lub to, że są np. zabawne lub szokujące i wysoką częstotliwość emisji. Zdaniem większości współczesnych odbiorców reklama powinna być krótka i na temat. Musi informować o tym, co promuje i gdzie jest to dostępne. Pozwala to na zdecydowanie szybsze podejmowanie decyzji o zakupie. Lepiej, by konsument zapamiętał mało, ale zrozumiałych konkretów, niż nie pamiętał nic, spośród dużej ilości informacji.