Jak wiadomo, czynników skuteczności reklamy nie da się jednoznacznie wskazać, bowiem nie powinno się wrzucać do jednego worka reklam z różnych sektorów. Jest jednak coś, co łączy wszystkie dobre reklamy, bez względu na klientów docelowych oraz sprzedawany produkt - musi ona zostać zauważona oraz zapamiętana. Zazwyczaj przedsiębiorcy zlecający pracę reklamodawcy chcieliby, aby reklama posiadała 2 skrajnie różne cechy, była, wyjątkowa, ale pasująca do kategorii; nowoczesna, lecz jednocześnie - tradycyjna; zabawna, ale nie wzbudzająca kontrowersji; atrakcyjna dla oka, ale niezbyt kosztowna; innowacyjna, ale bez przesady; kształtująca nowy wizerunek produktu, przy jednoczesnym utrzymaniu tego już wypracowanego; skierowana do wszystkich, ale przyciągająca przede wszystkim konsumentów z sektora docelowego. Niestety, rzadko zastosowanie tych cech jest osiągalne. Przedsiębiorca musi podjąć decyzję, czy chce reklamę skuteczną, czy idealną. Wiadomo, że w przewidywanym czasie reklamy, można umieścić właściwie wszystko, ale czy na pewno ma to sens? Okazuje się, że im prostszy i bardziej bezpośredni jest nadawany komunikat, tym bardziej reklama zapada w pamięć. Zaskakująca i ciekawa reklama przykuwa większą uwagę oraz ułatwia przyswajanie treści na dłużej. Powinno się w związku z tym przekraczać wszelkie konwencje, rzecz jasna, w granicach dobrego smaku i starać się jak najbardziej wyeksponować reklamę z bloku, dbając o to, żeby jednak nie przysłonić jej zawartości nadmierną atrakcyjnością. Nie w każdym przypadku, by reklama była skuteczna musi być lubiana przez konsumentów. Mówi się, że przerwy reklamowe pokazujące szczęśliwe rodziny, dzieci i zwierzęta są przesłodzone i wyidealizowane, że nam się nie podobają, ale to właśnie takie działają najlepiej. Wynika z tego, że reklama nie musi być idealna, pozytywnie odbierana i pożądana, żeby była skuteczna. Podobnie jest z reklamami, które są „męczące“ dla odbiorcy, ale tak bardzo zapadają w pamięć przez sam fakt istnienia oraz to, że są np. zabawne lub szokujące oraz wysoką częstotliwość emisji. Według większości współczesnych odbiorców reklama ma być krótka i na temat. Musi informować o tym, co promuje i gdzie jest to dostępne. Pozwala to na zdecydowanie szybsze podjęcie decyzji o zakupie. Lepiej, by widz zapamiętał niewiele, ale zrozumiałych konkretów, niż nie pamiętał niczego, spośród mnóstwa informacji.